سوالات آزمون دکتری برنامه ریزی شهری ۹۳

سوالات آزمون دکتری رشته برنامه ریزی شهری ۱۳۹۳  که برای شما شهرسازان عزیز قرار دادیم.می توانید این بسته کامل را دریافت کنید.

برای دانلود سوالات کلیک کنید

پسورد: www.shahrsazionline.com

(با حروف کوچک نوشته شود)

تحلیل سوالات دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری (دولتی- ۹۳)

در سال گذشته(۹۲) که آزمون دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری به صورت تخصصی و نیمه متمرکز برگزار گردید تعداد سوالات درس " روش تحقیق" 30 سوال،"جغرافیای شهری پیشرفته ۱۵ سوال و"مکتب های جغرافیایی" 15 سوال بوده است.در سال ۹۳ تعداد سوالات درس " روش تحقیق" 30 سوال،"جغرافیای شهری پیشرفته"30 سوال و"مکتب های جغرافیایی" 30 سوال بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۳۰ سوال به دفترچه ازمون افزوده شده و از طرفی زمان ازمون نیز از ۹۰ دقیقه به ۱۲۰ دقیقه افزایش یافته شده است.همانند سالهای گذشته امسال نیز یکی از منابع مهم درس مکتبها و نظریه های جغرافیایی، کتاب فلسفه های محیطی و مکتبهای جغرافیایی دکتر حسین شکویی می باشد.در آزمون سال ۹۲ به صورت کامل تست ها ازین کتاب طراحی گردید. در آزمون امسال نیز از مجموع ۳۰ سوال حدود ۲۵ سوال آن از این کتاب طرح شده بود و به نظر می رسد تنها درسی است که داوطلبان می توانند با حدقل مطالعه(تنها مطالعه یک کتاب) حداکثر سوالات را پاسخ دهند. همچنین دو سوال دیگر این مبحث، از کتاب دیدگاههای نو در جغرافیای شهری طرح شده بود. در مجموع داوطلبین با خواندن کتاب فلسفه های محیطی و مکتبهای جغرافیایی می توانند حداکثر استفاده را از این درس ببرند. داوطلبین باید توجه داشته باشند فصل اول و دوم را با دید عمیقتری مطالعه بفرمایند. همچنین ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که در دو فصل انتهایی این کتاب تا به حال سوالی طرح نشده است. سوالات این درس در حد متوسط طراحی می گردد.
نتیجه گیری:
می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که در این درس نیز همانند سالهای گذشته تکیه بر یک کتاب (فلسفه های محیطی و مکتبهای جغرافیایی) بوده است و داوطلبین باید کتاب را به صورت کامل یاد گرفته و آن را حفظ کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0