کتاب ایجاد شهرهای بهتر با کودکان و جوانان

8043

راهنمایی برای مشارکت و پژوهش مشارکتی

کتاب ایجاد شهرهای بهتر با کودکان و جوانان یک راهنمای کاربردی در مورد مفهوم سازی، ساختار بخشی و تسهیل گری مشارکت کودکان و جوانان در فرایند توسعه اجتماعی و شهری می باشد. ایده اصلی کتاب و روش های توصیه شده آن در شهرهای متعددی از کشورهای در حال توسعه یا توسعه یافته در جریان طرح پژوهشی "رشد یافتن در شهرها" از سه دهه قبل تا سالهای اخیر ادامه داشته، آزمون شده است.

این طرح پژوهشی که با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد به انجام رسید در آغاز به وسیله شهرساز صاحب نام کوین لینچ هدایت می شد و بعد سایر پژوهشگران آن را پی گرفتند. مطالعات موردی متعددی که در خلال این پروژه انجام شد نحوه بومی سازی روش های آزمون شده را روشن و علاوه بر اینکه روش های "پژوهش مشارکتی" را معرفی می کند، شیوه های کاربردی را برای اجرایی کردن ایده "شهرسازی مشارکتی" عرضه می دارد.

مطالعه این کتاب برای دانشجویان و متخصصان رشته های علوم اجتماعی، علوم تربیتی، معماری و شهرسازی و همچنین دست اندر کاران آموزش و پرورش، مدیریت شهری و تمامی افرادی که به نوعی با کودکان، نوجوانان و جوانان سروکار دارند و به اهمیت مشارکت ایشان در توسعه پایدار آگاهند، مفید خواهد بود.

ترجمه این کتاب در آبان ۱۳۸۶ به عنوان اثر برگزیده سومین جشنواره علمی-تحقیقاتی کودکان سرور، انتخاب شد.

تهیه شده توسط دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0