وضعیت نوسازی بافت فرسوده فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون در استان فارس ۵۶۹۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تخریب و به جای آن ۱۹ هزار و ۴۳۶ واحد مسکونی بنا شده است.

مجید کیان‌پور – مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران – با بیان اینکه ۳۹۴۱ هکتار بافت فرسوده مصوب در استان فارس وجود دارد، گفت: از ابتدای روند اعطای تسهیلات نوسازی تاکنون ۷۵۶۱ فقره تسهیلات نوسازی در اختیار ساکنان بافت فرسوده فارس قرار گرفته که از این میزان ۶۱۵۷ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی افزود:‌ از آغاز پرداخت تسهیلات نوسازی تاکنون ۴۹۸۷ متقاضی در بافت‌های فرسوده استان فارس توانسته‌اند تسهیلات نوسازی خود را دریافت کنند. کیان پور خاطر نشان کرد: سال گذشته از مجموع ۲۵۳۳ فقره تسهیلات نوسازی اختصاص داده شده به ساکنان بافت فرسوده استان فارس، ۱۱۷۹ واحد مسکونی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰۰ واحد نوسازی در بافت‌های فرسوده استان فارس افتتاح شده است، گفت: ۲۱۴۲ واحد در این استان آماده بهره‌برداری است. به گفته وی ۱۰ کارگاه آموزشی با هدف آشنایی مدیران با موضوعات تخصصی، بازسازی بناهای تاریخی در استان فارس برگزار شده که بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

کیان‌پور انجام مرمت و بازسازی بناهای بازار کازرون، آباده و محور سنگ سیاه در شیراز را از جمله این فعالیت‌ها عنوان و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های انجام شده احداث سه خانه محله در محلات سعدی، سهل آباد، فرهنگسرا و کارگاه مشاغل خانگی و کتابخانه محله سهل آباد، احداث مدرسه ۹ کلاسه راهنمایی دخترانه محله سهل آباد، بهسازی معابر محلات سعدی، سهل آباد، کتس یس و سالن ورزشی کتس بس با اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تهیه و تصویب طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاههای غیر رسمی شهرهای شیراز و مرودشت در استان فارس خبر داد و گفت: طرح توانمند سازی و ساماندهی سکونت‌گاههای غیررسمی شهر کازرون در حال انجام است. به گفته کیان‌پور برای تهیه طرح توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاههای غیر رسمی شهرهای مذکور بالغ بر ۳۱۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0