کتاب شهرسازی سازگار با محیط زیست

96154

شهرسازی سازگار با محیط زیست

مطالعه موردی ۶۰ جامعه انسانی پویا

تألیف: میگوئل روانو

مترجمین: حمید سقاپور، شهره رفتاری، زینب مصلحیان

امروزه مشخص شده که جوامع شهری، متهمین اصلی آلودگی‌های محیطی تهدیدکننده‌ی حیات زمین هستند. شهرها بیش از ۷۵ درصد آلودگی جهان را ایجاد می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد انرژی مصرفی بشر در شهرها مصرف می‌شود. در سال ۱۹۹۰، ۲ شهر از ۳۵ شهر با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، در کشورهای درحال توسعه قرار داشتند و این رقم تا سال ۲۰۰۰، دو برابر خواهد شد. تا سال ۲۰۲۵ جمعیت شهری در کشوهای در حال‌توسعه تا ۲ میلیارد نفر افزایش خواهد داشت و نیمی از این جمعیت ۱ میلیارد نفر از سرویس‌های اولیه، همچون آب لوله‌کشی، برق یا سیستم فاضلاب، محروم خواهند بود و این مسأله محیط‌های شهری غیر قابل کنترل، ناسالمی را ایجاد می‌کند که افرادی جامعه‌ستیز و انزوا‌طلب در آنها زندگی می‌کنند و فشار کنونی وارد بر طبیعت را تا حدبسیار زیادی افزایش می‌دهند.

از آنجا که شهرها ریشه‌ی اصلی آلودگی‌ها و ویرانی‌های زیست‌محیطی هستند واضح است که تلاش در جهت حل این مشکلات هم باید در شهرها پایه‌گذاری شود.

از این‌رو این کتاب با اشاره به مفاهیم و تحلیل فضاهای موردی روز دنیا تصمیم دارد نگاهی نو به جامعه زیستی بشری داشته باشد تا شاید بتواند جامعه‌ای آرمانی و آزاد با زیبایی‌های لازم را برای انسان‌ها خلق نماید.

موضوعات مورد‌بررسی این کتاب در هفت بخش حمل و نقل، منابع، مشارکت، جامعه، تفریحگاه‌های زیستی، احیا و دور روستاها تنظیم‌شده‌است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0