سوالات آزمون کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای ۹۲+پاسخ

سوالات کنکور کارشناسی ارشد مجموعه برنامه ریزی شهری و مدیریت شهری و منطقه ای ۱۳۹۲ به همراه پاسخنامه ی سوالات که برای شما شهرسازان عزیز قرار دادیم.می توانید این بسته کامل را دریافت کنید.

برای دانلود سوالات و پاسخنامه کلیک کنید

پسورد: www.shahrsazionline.com

(با حروف کوچک نوشته شود)

 
تحلیل سوالات مجموعه برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مدیریت شهری
تاریخ شهر و شهرسازی

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ (بهمن ۹۱) تعداد سوالات تاریخ شهر و شهرسازی همانند سال ۹۱، ۲۵ تست بود که می‌توان کل سوالات را به سه مبحث تاریخ جهان، ایران و سیر اندیشه‌ها در شهرسازی دسته‌بندی کرد. در این دوره نکته قابل توجه تعداد سوالات سیر اندیشه‌ها در شهرسازی می‌باشد که ۷ سوال را به خود اختصاص داده است و نسبت به سال قبل که تنها ۲ سوال از این مبحث طرح شده بود افزایش قابل توجهی داشته است.

مبحث تاریخ شهرنشینی جهان با ۱۰ سوال همانند سال‌های گذشته حجم اعظم سوالات را به خود اختصاص داده است و تاریخ شهرنشینی ایران نیز با ۸ سوال مبحث دیگری از سوالات این دوره بوده است. میزان سختی سوالات نسبت به سال‌های گذشته کمی پایین‌تر بوده و با کمی دقت و تأمل تمامی سوالات این دوره قابل پاسخگویی بوده است.


مباحث عمومی و شهرسازی

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲ (بهمن ۹۱)، تعداد سوالات مباحث عمومی از ۲۵ سوال به ۳۰ سوال افزایش پیدا کرده است که از این ۳۰ سوال، ۷ سوال مربوط به تاریخ شهرسازی در ایران می‌باشد و ۹ سوال از مباحث طرح‌های شهرسازی در ایران است. حقوق و قوانین شهری ایران از دیگر سرفصل‌های مهم در آزمون‌های گذشته که در سال ۹۲ هم ۵ سوال را به خود اختصاص داده بود در این آزمون هم مشاهده شد. مدیریت شهری و هویت شهری از مباحث نوین در مباحث عمومی می‌باشد که در سال‌های اخیر مورد توجه بوده‌اند و در سال ۹۲ نیز ۶ سوال را به خود اختصاص داده‌اند. نکته قابل توجه طرح ۳ سوال از مباحث جمعیت شناسی می‌باشد که در سال‌های اخیر سوالی از این مبحث طرح نشده بود.

در این دوره نیز همانند سال‌های قبل چند سوال از مباحث روز شهری ایران مطرح شده که منبع مشخصی ندارند و اطلاعات عمومی شهری می‌باشد. در کل به لحاظ میزان سختی سوالات مباحث عمومی در سال ۹۲ می‌توان گفت سطح سوالات متوسط بوده و به راحتی و با درک کامل از مطالب، پاسخگویی به سوالات چندان دشوار نبود.


مبانی نظری شهری منطقه‌ای و مدیریت شهری

در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۲، تعداد سوالات مبانی نظری شهری و منطقه‌ای و مدیریت شهری از ۲۵ سوال به ۳۰ سوال افزایش پیدا کرده است که از این ۳۰ سوال همانند سال‌های گذشته مبحث نظریه‌های برنامه‌ریزی بیشترین حجم سوالات را به خود اختصاص داده و با ۹ سوال در سال ۹۲ نزدیک به ۳۰ درصد سوالات را شامل می‌شود. در این دوره از مبحث تعاریف برنامه‌ریزی و انواع برنامه‌ریزی ۳ سوال طرح شده بود که نسبت به سال ۹۱ که دو سوال از این مبحث طرح شده بود افزایش چندانی نداشت. از دیگر مباحث مطرح شده در سال ۹۲ به مباحث طرح‌های توسعه شهری، کاربرد مدل در شهرسازی، برنامه‌ریزی محیط زیست، کاربری زمین، مدیریت شهری و برنامه‌ریزی منطقه‌ای می‌باشد که از هر مبحث ۲ سوال طرح شده بود. مبحث زیرساخت‌های شهری از جمله مباحث نوین در چند سال گذشته کنکور می‌باشد که در سال ۹۲ نیز ۳ سوال را به خود اختصاص داده است.

در این دوره همانند ادوار گذشته سوالات از منابع مشخص و در دسترس مطرح شده بود و سطح دشواری سوالات نسبت به سال گذشته کمی بالاتر بوده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0