بافت‌فرسوده نیازمند توجه مسئولان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بر ضرورت توجه مسئولان بر نوسازی و بهسازی بافت فرسوده‌های و سکونتگاه‌های غیررسمی استان گیلان تاکید کرد.

مجید کیان‌پور با اشاره به اینکه ۲۱۵۳ هکتار بافت فرسوده مصوب در سطح استان گیلان شناسایی شده است، گفت: با تخریب هر واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۳٫۲ واحد ساخته می‌شود که تاکنون در این استان ۸۱۲۱ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده تخریب و بجای آن ۲۷ هزار و ۷۴۲ واحد مسکونی بنا شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸۳۶ واحد تسهیلات نوسازی به واحدهای مسکونی در سطح استان گیلان اختصاص یافته بود، اظهار کرد: تاکنون ۲۵۶۲ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۸۱۹ واحد موفق به دریافت تسهیلات نوسازی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: تاکنون ۳۳۴۳ واحد مسکونی نوسازی شده در محدوده بافت فرسوده استان گیلان به بهره‌برداری و افتتاح رسیده است.

وی در ادامه افزود: همچنین بمنظور آشنایی بیشتر مدیران شهری با امر نوسازی بافت‌های فرسوده و توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی بیش از پنج کارگاه آموزشی در سطح استان برای مدیران شهری برگزار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیر رسمی مدرسه ۹ کلاسه در محله پاسکیاب و سالن ورزشی محله سلیمانداراب شهر رشت آماده افتتاح است.

کیان‌پور گفت: تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرهای رشت و لنگرود اتمام و به تصویب ستاد توانمندسازی استان رسیده است.

به گفته وی تهیه طرح مطالعاتی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاههای غیر رسمی محلات هدف شهرهای لاهیجان، بندر انزلی و آستارا در دستور کار قرار گرفته است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0