پیشرفت طرح تفصیلی شهر قم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم از پیشرفت ۸۵ درصدی طرح تفصیلی شهر قم خبر داد.

علیرضا خاکی با اشاره به فعالیت‌های معاونت معماری و شهرسازی اظهار کرد: این معاونت در بخشی از فعالیت‌های خود کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای شهر و کنترل نقشه‌ها را انجام می‌‌دهد. وی خاطرنشان کرد: معاونت معماری و شهرسازی در بخشی دیگر از فعالیت‌ها تهیه طرح‌ها و برنامه‌ریزی شهری را به عهده دارد که به عنوان مثال در این زمینه برنامه‌ریزی شهری و معماری پارک‌های بزرگ از طریق این معاونت انجام می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم یادآور شد: اکنون تهیه طرح‌های توسعه شهری در حوزه معاونت شهرسازی به طور مستقیم یا از طریق انتخاب مشاوره انجام می‌شود. وی عنوان داشت: اکنون در حال طراحی طرح تفصیلی شهر قم هستیم که هر ۱۰ تا ۱۵ سال یک بار بازنگری می‌شود.

خاکی از پیشرفت ۸۵ درصدی طرح تفصیلی شهر قم خبر داد و افزود: طرح تفصیلی شهر قم بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، شبکه معابر، میزان تراکم جمعیت و اولویت‌های مربوط به مناطق و موقعیت تمام عوامل شهری را تعیین می‌کند. وی یادآور شد: اکنون طرح بوستان‌ معصومیه واقع در جوار جاده اراک و بوستان زائر واقع در جوار جمکران در حال طراحی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0