پایان نامه بررسی توافق‌های خواهر خواندگی با سایر پایتخت های جهان

نویسنده:  میثم محمد خانی
استاد راهنما: دکتر مهدی گلجان
استاد مشاور: دکتر عزت اله نصیری
تاریخ شروع: ۱۳۸۹/۱۰/۱۲
دانشگاه: آزاد شهر ری
مقطع: کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی: الهایت و معارف اسلامی گرایش تهران و مدل اسلامی

چکیده :
امروزه پیشرفت و تکامل در زمینه‌های مختلف ناشی از ارتباط متقابل و تبادل اطلاعات بین انسان‌ها و جوامع مختلف می‌باشد. اگر کشوری بخواهد از تکنولوژی روز دنیا، فناوری‌های نوین و مدیریت بر منابع آگاه شود باید با کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری‌های نوین ارتباط متقابل داشته و از تجارب و داشته‌های این کشورها جهت عمران و آبادی شهرهای خود استفاده نماید . در همین راستا تهران به عنوان پایتخت ایران در دهه‌های گذشته موافقتنامه‌هایی در زمینه‌های مدیریت و برنامه‌ریزی شهری، فنی و مهندسی، حمل و نقل درون شهری، معماری و شهرسازی، پیشگیری و مدیریت بحران ،وضعیت اضطراری، خدمات ایمنی و آتش‌نشانی، مدیریت ترافیک، بازیافت و مسائل اجتماعی و فرهنگی و ورزشی با کشورهای آسیایی و اروپایی و آفریقایی منعقد تا بتواند در زمینه‌های مذکور با این کشورها تبادل اطلاعات و تجارب نموده و خود را به عنوان یکی از کلانشهرهای بزرگ در دنیا مطرح نماید.
هرچند اینگونه توافقنامه‌ها به علت محدودیت در قوانین شهری، مناسبات سیاسی بین کشورها و بعد مسافت، شاید به طور کامل موثر واقع نشود اما نقش آن در زمینه های فوق الذکر مشهود میباشد . از همین جهت بین تمامی کشورهای دنیا توافقنامه‌ها و تفاهم ‌نامه‌هایی جهت موارد یاد شده وجود دارد. در این رساله سعی برآنست که بتوان به کلیات این موافقتنامه‌ها، زمینه های همکاری و محتویات یادداشت‌ها و توافقنامه‌ها، نگاهی گذرا به تاریخ و موقعیت کشورها و شهرهای طرفین این توافقنامه‌ها و پیشینه شهر و شهرداری تهران، پرداخته شود و در نهایت توافقنامه‌های خواهر خواندگی بین تهران و کشورهای دیگر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

کلید واژه :
موافقتنامه خواهر خواندگی : توافقنامه ایست که طبق آن دو شهر در زمینه های مختلف ، تبادل اطلاعات و تجارب نموده و به هم نزدیک تر میشوند .
بلدیه ( شهرداری ) : نهادی است که مسئوولیت مدیریت شهر را بر عهده دارد .

خلاصه بررسی توافق‌های خواهر خواندگی با سایر پایتخت های جهان

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0