احداث مسجد در پایتخت

نخستین نشست شورای عالی اقامه نماز و امر به معروف شهرداری تهران با ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور تمامی معاونان شهردار و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهردار تهران طی سخنانی در نشست شورای عالی اقامه نماز و امر به معروف شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون عملیات ساختمانی ۱۲۸ مسجد از مجموع ۴۰۰ مسجدی که شهرداری تهران تا پایان برنامه پنج ساله توسعه شهری برنامه‌ریزی کرده است، به پایان رسیده و مدیریت شهری برای انجام این تعهد در سه سال پیش رو عزم جدی دارد.

وی در ادامه توجه به دو رکن اقامه نماز و امر به معروف را جزو متن فعالیت روزانه مدیران شهری دانست، گفت: ضعف مدیریت، بی‌سر و سامانی و پراکنده‌کاری از چالش‌های مهم در حوزه فرهنگ به شمار می رود. این در حالی است که به هر میزان در فعالیت‌های فرهنگی عمق‌بخشی وجود داشته باشد، به همان میزان نتیجه حاصل می‌شود.

شهردار تهران با تاکید بر یکپارچگی در انجام فعالیت‌های فرهنگی، وجود مرکز فعالیت‌های دینی را در راستای هم‌افزایی و برجسته‌سازی حوزه دین در میان سایر عرصه‌ها دانست و افزود: وظیفه این تشکیلات رصد و تحلیل محتوای تولیدی توسط بدنه شهرداری و اصلاح انحرافات احتمالی است.

رئیس شورای عالی اقامه نماز و امر به معروف در ادامه با بیان اینکه تمرکز در سیاست‌گذاری و محتوا و خلاقیت در شیوه و اجرا لازمه کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تنظیم محتوا، رصد فعالیت‌ها و هدایت دقیق برای قرارگرفتن در مجرای صحیح از اهم وظایف مرکز فعالیت‌های دینی است و تمرکز در حوزه دین، دغدغه اول و آخر آن به شمار می‌رود. این مرکز ویژه است و روح دین، اخلاق و معنویت را به سیستم می‌دمد.

وی همچنین توجه ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در مساجد را متذکر شد و اظهار داشت: نباید مساجد را پس از ساخت، به حال خود رها کرد بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها در شکوفایی و بالندگی مساجد استفاده کرد و آنها را همچنان در خط انقلاب، ثابت‌قدم نگه داشت. باید خود را موظف بدانیم که حداقل یک نوبت نماز را به جماعت اقامه کنیم.

قالیباف با اشاره به موضوع اعتبارات تخصیص یافته به مساجد در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، تصریح کرد: باید این اعتبارات با هماهنگی و نظر مرکز فعالیت‌های دینی هزینه شود و در صورت عمل‌نشدن به تعهدات مربوطه، این موضوع با هماهنگی معاونت امور مناطق پیگیری شود. در مناطق نیز این ظرفیت وجود دارد که اعتبارات این بخش را به خوبی جذب کرده و آن را افزایش دهند.

به گفته شهردار تهران، به رغم مشکلات موجود توجه به اعتبارات مساجد جزو وظایف ذاتی مناطق۲۲ گانه است و با همت شهرداران مناطق، این موضوع قابل حل است.

همچنین در این نشست تعدادی از اعضای شورای عالی اقامه نماز و امر به معروف شهرداری تهران شامل حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده رئیس مرکز فعالیت‌های دینی، محسن پیرهادی رئیس بسیج، دادوش هاشمی معاون امور مالی و اقتصادی، شهرام گیل‌آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین اشرفی پیرامون اقامه این فرایض، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در جریان این نشست اعضای شورا ضمن بحث و بررسی پیرامون وظایف این شورا، نظرات خود را درباره توجه بیشتر به عمل و محتوای این فرایض در میان کارمندان و جامعه اسلامی مطرح کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق‌زاده دبیر شورای عالی اقامه نماز و امر به معروف شهرداری نیز ضمن تشکر از برگزاری این نشست، حضور موثر و متناوب مدیران شهری در صفوف نماز جماعت را موجب ترغیب کارمندان آن مجموعه دانست که موجب روسفیدی در پیشگاه حضرت حق خواهد بود.

منبع:مهر

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0