معرفی کتاب کیفیت زندگی شهری

نام کتاب: کیفیت زندگی شهری

ناشر: موسسه نشر شهر

شمارگان: ۳۰۰۰ جلد

نوبت و سال انتشار: چاپ اول

بحث کیفیت زندگی، تاریخی چند هزار ساله دارد؛ این موضوع در دنیای فلسفه با ارسطو آغاز و در ادوار مختلف تاریخ با پاسخ های متفاوتی روبرو شد. اما با رویکرد زندگی شهرنشینی مبحث کیفیت زندگی شهری یکی از مهمترین اهداف مدیریت شهری گشت.

دستیابی ساکنان شهر به زندگی مناسب و پایدار به دو شاخصه ذهنی و عینی مرتبط است، زیرا کیفیت زندگی، مفهومی چند بعدی داردکه از پزشکی، روانپزشکی، جغرافیای انسانی، مطالعات توسعه، اقتصاد و جامعه شناسی را شامل می شود.

سازمان زیباسازی شهر تهران نیز در جهت آشنایی هر چه بیشتر شهروندان از نحوه مدیریت شهری اقدام به انتشار کتاب «کیفیت زندگی شهری» با هدف بررسی و آموزش مفاهیم کیفی مربوط به خوشبختی، شادی، شهرنشینی و زندگی پرداخته است.

این کتاب در سه فصل به تعریف و مفاهیم کیفیت زندگی، خوشبختی و شاخص های آن و شهرنشینی و سلامت پرداخته است. در این کتاب اصول مهم کیفیت زندگی، متغیرهای کیفیت و شرایط امنیت اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین در این کتاب برترین کشورهای دنیا از نظر شاخص کیفیت زندگی معرفی و مقایسه ایران در این زمینه با دیگر کشورهای جهان مورد بازخوانی قرار گرفته است. این کتاب در فصل پایانی خود مجموعه ای از تحقیقات دانشگاهی در زمینه کیفیت زندگی را نیز ارائه داده است.

b6d3c040c822ea2760689bd68755158a_M

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0