ارائه نقشه نمای ساختمان الزامی می‌شود

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران اعلام کرد: لایحه ضوابط و مقررات نماسازی پایتخت بزودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود.

جواد کریمیان اقبال با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در اواخر سال گذشته، شهرداری به ارائه ضوابط نماسازی در پایتخت مکلف شده است، اظهار کرد: مصوبه شورای شهر در راستای مطالعاتی بود که شهرداری پیش از این انجام داده بود.

وی ادامه داد: برای اجرای مصوبه شورای شهر، «کمیته ارتقای سیما و منظر شهری» در شهرداری تهران تشکیل و ضوابط و مقررات مربوط به نما استخراج شد و هم‌اکنون مراحل نهایی تدوین این ضوابط سپری می‌شود.

به گفته کریمیان اقبال، این ضوابط به زودی در قالب لایحه‌ای به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد و پس از تصویب در شورا، به کمیسیون ماده پنج می‌رود تا در این مرجع بالادستی نیز به تصویب برسد و آن زمان قابلیت ابلاغ خواهد یافت.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در صورت تصویب نهایی این لایحه، نقشه نمای ساختمان نیز همزمان با سایر پلان‌ها و نقشه‌های مربوط به معماری و سازه، باید از ابتدا مطابق با ضوابط پیش‌بینی شده طراحی شود و قبل از اجرا به تایید شهرداری تهران برسد.

وی درباره اقدام شهرداری تهران به‌منظور توسعه معماری ایرانی، اسلامی در نماسازی ساختمان‌های شهر، به ایسنا گفت: هنوز شاخص‌های معینی برای معماری ایرانی، اسلامی در کشور تدوین نشده است و باید در مرحله اول به وضعیت بی‌سروسامان نماسازی رسیدگی شود تا بتوان در آینده به صورت جزئی‌تر نیز، به این موضوع ورود کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0