توجه شهرداری‌ها به اصول فنی ساختمان

مدیر دفتر نظام مهندسی شهرستان آران و بیدگل گفت: با توجه به مزایای بسیار مثبت رعایت مقررات ملی ساختمان و اصول فنی ساخت شهرداری‌ها باید به پیاده کردن دانش فنی در ساخت و ساز توجه لازم را داشته باشند.

محمدرضا حاجی‌حسینی اظهار داشت: هم‌زمان با وقوع زلزله در شهرستان‌ها، ساختمان‌هایی که از کوچکترین اصول مهندسی بی‌بهره‌اند به طور کامل تخریب می‌شوند. وی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان نسبت به اعمال نکات فنی در ساخت و سازهای شهری گفت: با توجه به مزایای بسیار مثبت رعایت مقررات ملی ساختمان و اصول فنی ساخت شهرداری‌ها باید به پیاده کردن دانش فنی در ساخت و ساز توجه لازم را داشته باشند.

مدیر دفتر نظام مهندسی شهرستان آران و بیدگل در ادامه خاطرنشان کرد: شوراهای شهر و روستا با مسائل فنی، مهندسی، معماری و شهرسازی ارتباطی مؤثر دارند و باید رابطه تنگاتنگی با نظام مهندسی داشته باشند.

حاجی‌حسینی با تأکید بر این‌که باید بتوان از تجربیات شوراها و دفاتر نظام مهندسی در کنار یکدیگر استفاده کرد افزود: از آنجایی که صنعت ساختمان‌سازی با جان و مال افراد مرتبط بوده و نظر به این‌که کشورمان نیز بر روی کمربند زلزله قرار دارد باید به دفاتر نظام مهندسی توجهی ویژه داشت چراکه مهندسان نقشی محوری در موضوع صنعت ساختمان‌سازی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه دفتر نظام مهندسی ساختمان در شهرستان آران و بیدگل از سال ۹۰ شروع به کار کرده است تصریح کرد: ایجاد ارتباط مثبت با شهرداری‌های شهر نوش‌آباد، سفید شهر و ابو زیدآباد، تهیه نقشه‌های تأسیسات، مکانیک در مجتمع‌های اداری و مسکونی و نظارت بر ساخت و ساز اماکن مذهبی به خصوص مساجد و تکایا از جمله اقدامات این دفتر در مدت فعالیتش بوده است.

این مسئول اذعان داشت: کنترل و نظارت بر حسن اجرای فعالیت ساخت و ساز مسکن مهر شهرستان آران و بیدگل و نظارت بر بهینه‌سازی مصرف انرژی در اماکن دولتی و مسکونی از جمله برنامه‌هایی است که سازمان نظام مهندسی به آن نگاهی ویژه دارد.

حاجی‌حسینی ارتقای سطح کیفی نقشه‌های مهندسی، بهبود خدمات و اجرای کنترل مضاعف بر نظارت ساخت و سازهای شهری را از اهداف آینده دفتر نظام مهندسی شهرستان اعلام کرد و گفت: با استقرار دفتر نظام مهندسی در این شهرستان مشکل مراجعه شهروندان برای دریافت تأییدیه نظارت بر اجرای انشعابات گاز به شهرستان کاشان مرتفع شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0