توسعه متروی حومه تهران

معاون عمرانی استاندار تهران از کلنگ زنی خط متروی تهران گرمسار در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: زیر ساختهای این خط تا ورامین اجرا شده و آماده ریل گذاری است و از هفته آینده عملیات بخش دوم و خاکی این خط تا گرمسار کلید می‌خورد.

محمدرضا محمودی با اشاره به اجرای پروژه‌های مترو در شهرهای اقماری تهران اظهار کرد: پروژه متروی تهران – پاکدشت یکی دیگر از پروژه‌های حمل و نقل ریلی است که در این زمینه منتظر تامین و ابلاغ اعتبار و امضای قرارداد با شرکت متروی تهران هستیم تا این خط نیز کلنگ زنی شود.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: عملیات متروی تهران – پرند نیز در حال اجراست و این خط مترو تا پایان دولت دهم تا فرودگاه بین‌المللی امام (ره) افتتاح خواهد شد، البته زیرساختهای این خط از فرودگاه امام تا پرند آماده ریل گذاری است که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

محمودی گفت: برای اجرای خط متروی تهران اسلامشهر و تهران – پردیس نیز بدنبال جذب اعتبارهستیم و علیرغم داشتن مصوبه به علت هرینه‌های بالایی که در بر دارد، برای این خطوط اقدامی نشده است.

به گفته معاون عمرانی استاندار تهران، برای احداث متروی تهران- پرند بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای هریک از خطوط متروی شهرهای اقماری اعتباری مشابه و در همین حدود هزینه شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0