برج‌های دوقلویی که مشکل‌ساز شده‌اند

محلی که برای ساخت برج‌های دوقلو شهرکرد در نظر گرفته شده‌است در منطقه‌ای از این شهر قرار دارد که بزرگ‌ترین بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مهمترین کلینک درمانی شهر، ورزشگاه انقلاب و… در آن قرار دارد و …

محلی که برای ساخت برج‌های دوقلو شهرکرد در نظر گرفته شده‌است در منطقه‌ای از این شهر قرار دارد که بزرگ‌ترین بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مهمترین کلینک درمانی شهر، ورزشگاه انقلاب و… در آن قرار دارد و هم اکنون خیابان‌های این منطقه گنجایش تردد بیشتر خودرو را ندارد؛ ساخت برج‌های دو قلو در این منطقه توسط شهرداری شهرکرد در آینده نزدیک مشکلات بسیاری را رقم خواهد زد.

محل ساخت برج‌های دو قلو (کوه نور و دریای نور) شهرکرد در کنار میدان بسیج شهرکرد در نظر گرفته شده است و هم اکنون ساخت این پروژه که یکی از پروزه‌های مهم شهرداری است، آغاز شده است. بلوار شریعتی که در ادامه آن میدان بسیج (محل ساخت برج‌های دوقلو) قرار دارد در حال حاضر یکی از پرترددترین و پرترافیک‌ترین خیابانهای شهر شهرکرد است و در بعضی ساعات روز نظیر عصر شاهد ترافیک شدید می‌شود و تردد در ان امکانپذیر نیست.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری، مهمترین کلینیک درمانی، مجتمع پزشکی، مجتمع ورزشی انقلاب و… هم در منطقه احداث و در نزدیکی برج‌های دو قلو قرار دارند و هم اکنون ترافیک شدیدی در خیابان‌های منطقه وجود دارد و تردد در حال حاضر در ساعت‌های شلوغی به سختی امکان‌پذیر است.

همچنین خیابان‌های این منطقه یکی از مهمترین خیابانها برای ورود به بازار شهرکرد هستند و همیشه تردد خودروهای بسیاری رادر این خیابانها شاهد هستیم و همیشه بسیاری از آمبولانسهای بیمارستان آیت‌الله کاشانی در ترافیک این قسمت دچار مشکل می‌شوند. هم اکنون با وجود مشکلات موجود در این منطقه و تردد زیاد خودرو و ترافیک، کلنگ پروژه برج‌های دوقلو شهرکرد نیز در این منطقه به زمین خورده است وبه نظر می‌رسد این پروژه با وسعت خود مشکلات بسیاری را در آینده نزدیک در این منطقه ایجاد کند.

شهرداری شهرکرد در آینده با مشکلات اساسی روبرو می‌شود

نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ کسی با عمران و آبادانی مخالف نیست، اظهار داشت: مکانی که برای احداث برج‌های دوقلو شهرکرد در نظر گرفته شده است مکان مناسب و درستی نیست و شهرداری شهرکرد در آینده با مشکلات اساسی روبرو می‌شود.

سید سعید زمانیان عنوان کرد: در این خصوص معابر برای پروژه تعریف نشده است و تردد در این منطقه با مشکلات بسیاری روبرو است. وی بیان داشت: شهرداری شهرکرد در آینده همچنین باید سود اوراق مشارک فروخته شده را پرداخت کند و یک پروژه چقدر می‌تواند سود داشته باشد که بتواند سود مردم را جوابگو باشد و شهرداری باید سود مردم را از جیبش پرداخت کند.

وی اذعان داشت: کار کارشناسی روی احداث این پروزه انجام نشده و نیازمند زمان بیشتری بوده است. همه مسائل و موارد فنی در خصوص پروزه برج‌های دوقلو دیده نشده است و به نظر می‌رسد دارای اشکال اساسی است. نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر برج‌های دو قلو در ورودی شهرکرد احداث می شد بسیار مطلوب‌تر بود و جواب می‌داد.

معابر گنجایش این همه تردد را در این منطقه ندارد

سید سعید زمانیان ادامه داد: معابر این مطقه گنجایش این همه تردد را در این منطقه ندارد. وی گفت: بیمارستان آیت‌الله کاشانی و بیمارستان هاجر شهرکرد، ورزشگاه انقلاب، مخابرات، و… در این منطقه قرار دارد و معابر در حال حاضر هم جوابگو تردد نیستند و در آینده با احداث برجهای دو قلو مشکل بسیار اساسی در این منطقه ایجاد می شود. وی تصریح کرد: هم اکنون یک آمبولانس برای رسیدن به بیمارستان در این منطقه دچار مشکل می‌شود.

دقت بیشتر در صدور مجوزات باید لحاظ می شد

زمانیان یادآور شد: از طرفی به نظر می‌رسد در صدور مجوزات باید بیشتر دقت و توجه بیشتری لحاظ می‌شد و زمان بیشتری برای کارشناسی محل ساخت در نظر گرفته می شد و با جامعه مهندسین و نظام مهندسی و… صحبت بیشتری می شد.

وی یادآور شد: این مجموعه از نظر فنی و اجرایی مشکلات اساسی دارد که معابر یکی از این موارد است. سایه افکنی و سایه اندازی، تحت‌الشعاع قرار دادن بافت شهری و… از مشکلات دیگری است که در پی احداث این پروژه در آینده ایجاد می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0