احداث مترو ورامین گرمسار و تهران پاکدشت

معاون وزیر راه با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به مترو پرند از محل فروش سهام کارخانه فولاد خوزستان، از تکمیل این خط تا شهریور خبر داد و گفت: همچنین دولت ۷۵ میلیارد تومان به مترو ورامین پیشوا گرمسار و تهران پاکدشت اختصاص داد.

سیدحسین میرشفیع درباره پیشرفت عملیات احداث متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و پیشرفت مطلوبی دارد و تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید. وی با بیان اینکه مطالبات این پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان تأمین می‌شود، اظهار داشت: سفارش‌های ریل و تجهیزات فنی نیز ارائه شده و در حال واردات توسط پیمانکار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش سهام کارخانه فولاد خوزستان به این پروژه اختصاص می‌یابد که این موضوع در حال نهایی شدن است.

* اختصاص ۷۵ میلیارد تومان به اجرای متروی ورامین-گرمسار و متروی تهران-پاکدشت

میرشفیع افزود: همچنین احداث متروی ورامین پیشوا گرمسار و متروی تهران پاکدشت توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این باره پیگیری‌های مطلوبی انجام شد و دولت ۷۵ میلیارد تومان برای اجرای این ۲ پروژه به شرکت مترو پرداخت کرد در واقع کل هزینه اجرای این دو خط توسط دولت به شرکت مترو پرداخت می‌شود. میرشفیع اظهار داشت: جدولی ضمیمه قانون بودجه بود که از ردیف‌های متفرقه هزینه‌های اجرا پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این پروژه‌ها پیمانکار‌ انتخاب شده ‌و به زودی عملیات اجرایی انجام می‌شود، تصریح کرد: در صورت آمادگی شرکت مترو، این پروژه با حضور مسئولان رده بالای کشور به زودی آغاز می‌شود.

* اجرای مترو‌ ورامین پیشوا روی زیرسازی خط‌آهن

میرشفیع تصریح کرد: متروی ورامین ـ پیشوا روی زیرسازی که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قبلاً انجام داده و برای ۲ خط جدید تعریض کرده بود، اجرا می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مترو‌ ورامین ـ پیشوا به حوالی ایستگاه جوانمرد قصاب متصل می‌شود.

* ساخت مترو‌ تهران ـ پاکدشت وسط بزرگراه پاکدشت

میرشفیع اضافه کرد: همچنین متروی تهران پاکدشت در جزیره ۲ خط رفت و برگشت بزرگراه پاکدشت اجرا می‌شود و از حریم راه استفاده می‌شود تا این ۲ خط رفت و برگشت نیاز به تملک نداشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر ریلی به خط متروی شهری تهران متصل می‌شود، توضیح داد: قطارهای این مسیر همان قطارهای مترو است. میرشفیع یادآور شد: خط مترو پاکدشت نیز به خط مترو در حوالی افسریه متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از چند سال پیش موضوع حریم در حریم در پروژه‌های راه و راه‌آهن‌سازی در راستای کاهش هزینه‌های تملک اراضی مورد توجه قرار گرفت که از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0