خطر ریزش ساختمانهای شهرک غرب

گودبردرای غیر اصولی در خیابان ایران زمین سبب ایجاد شکاف در خانه های همجوار این زمین یک هکتاری شده است. این در حالی است که ستاد بحران نیز خواستار تخلیه ساکنان این خانه ها شده است.

گودبرداری غیر اصولی در سالهای اخیر جان و مال بسیاری از شهروندان را به خطر انداخته است. کمتر روزی است که خبری از قربانیان حادثه گودبرداریهای غیر اصولی در رسانه ها منتشر نشود تا آنجا که شورای شهر تهران طی جلساتی فشرده لایحه ضوابط گودبرداری را مصوب کرد .

چند هفته ای است که حادثه در کمین ساکنان شهرک قدس، خیابان ایران زمین،خیابان گلستان چهارم نشسته است. ترک های دیوارو رانش زمین خبر از احتمال وقوع فاجعه ای دردناک را در این منطقه می دهد. بازارچه قدیمی این منطقه در حال تبدیل شدن به ساختمانهای بلند است. زمینی یک هکتاری که گودبرداری آن سبب شده ترکهای عمیقی در خانه‌های حاشیه ای آن ایجاد شود.

یکی از ساکنان ساختمانهای این منطقه به خبرنگار مهر درباره این گودبردرای می‌گوید: ما ساکنین شهرک قدس، خیابان ایران زمین، خیابان گلستان، چهارم گذر فروردین و اردیبهشت با فاجعه رانش زمین مواجه شده ایم که ستاد بحران این منطقه را بحرانی و درخواست تخلیه ساکنین آن را داده است.

او ادامه می دهد: متاسفانه بازارچه شهرک واقع در تقاطع خیابان ایران زمین و گلستان جنوبی که بیش از یک هکتار است و قبلا برای خدمات به این منطقه مسکونی پیش بینی شده بود بدون رعایت اصول ایمنی و مهندسی تا عمق ۳۰ متر گودبرداری و باعث رانش زمینهای بخش شمالی آن شده است. همچنین ترکهای برشی در مقطعی وسیع در ساختمانهای گذرهای فوق الذکر پدیدار شده است.

اهالی پس از پیگیریهای متعدد از شهردرای متوجه می شوند که مجوز گودبرداری صرفا برای ۱۵ متر بوده، کارفرما بدون توجه به این بحران قصد دارد ۴۰ متر در عمق خاکبرداری کند و در این قطعه زمین ۳۳۰ هزار متربع بنا احداث کند. این شهروند تهرانی اضافه می کند: اگر ساخت چنین بنایی در این وسعت صحت داشته باشد، آیا فاجعه زیست محیطی آن هم در این منطقه مسکونی به دنبال نخواهد داشت، مسئولیت خسارتهای فعلی و احتمالی مالی و جانی به عهده چه کسی است.

او از شهردار تهران می خواهد ضمن بازدید از منطقه و با توجه به تخلفات آشکار کارفرما و پیمانکاراز ادامه کار جلوگیری و نسبت به پایداری و استقامت دیواره های خاکی که هر آن بیم رانش زمین می رود اقدام سریع کند. ساکنان این منطقه این موضوع را در نامه ای به شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران اطلاع داده اند که همچنان با سکوت این مراجع مواجه بوده اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0