معماری اسلامی دنیا ایرانی است!!

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بیش از ۹۵ درصد آثار معماری دوران اسلامی دردنیا متعلق به ایران است.

 

ˈپیروز حناچی در آیین معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی قم درتالار معصومیه استانداری، با بیان اینکه به دنبال توجه بیش از پیش به تمدن، فرهنگ و معماری ایرانی و اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: درگام نخست باید آنچه را که داریم و جهان ما را با آن می شناسد، حفظ کنیم.

وی به معماری در سه شهر مذهبی ایران (مشهد، قم و شیراز) اشاره کرد و گفت: قم در زمینه وضعیت بهتری دارد اما در مشهد آثار زیادی از دوران های تاریخی باقی نمانده است. وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: ما باید برآیند کارهایمان ˈمدیریت خردمندانه فضای سرزمین باشد.

حناچی با بیان اینکه اگر کارها با دقت انجام شود تا سالیان سال از آن به نیکی یاد می شود، گفت: باید به گونه ای کار کنیم تا آیندگان نیز برای کارهای ما درود بفرستند و این امر جز با همیاری، همکاری و کمک همه دستگاه های دخیل میسر نیست. در پایان این مراسم ضمن معرفی مهندس محسن بهشتی به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی قم، ازخدمات محمد امین نصراللهی زاده تقدیرشد.

نصراللهی زاده از سال ۹۱ در این پست مشغول فعالیت بود و بهشتی پیش از این در سمت هایی همچون؛ سرپرست شهرداری ، معاون فنی و عمرانی شهرداری و معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خدمت کرده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0