بدون شهر فروشی تهران اداره نمی شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: بودجه کلانشهری مثل تهران ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای یکسال است که در واقع با این بودجه نمی‌توان بدون تراکم‌فروشی و شهرفروشی شهر را اداره کرد.

 

محمد سالاری در دومین اجلاس ملی مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها با بیان این که تحقق مدیریت یکپارچه شهری باید یکی از مهمترین تصمیمات کمیسیون تخصصی امور کلانشهرها در دولت باشد گفت: یکی از سیاستهای دولت باید تحقق مدیریت یکپارچه شهری باشد، متأسفانه در دولت گذشته این امر محقق نشد اما هم‌اکنون و به طور غیر رسمی شاهد هستیم که مدیریت یکپارچه شهری در حال تحقق است. وی ادامه داد: دولت یازدهم یک فرصت تاریخی برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری محسوب می‌شود و باید از این فرصت استفاده کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تأکید کرد: بودجه کلانشهری مثل تهران ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای یکسال است که در واقع با این بودجه نمی‌توان بدون تراکم‌فروشی و شهرفروشی شهر را اداره کرد.

سالاری ادامه داد: شورای چهارم به لحاظ اعتمادی که شهروندان تهرانی به اعضاء و کمیسیون‌های تخصصی آن داشته‌اند یکی از دوره‌های موفق خود را سپری می‌کند و این در حالی است که افراد با سلایق مختلف در شورا حضور دارند اما در تصمیم‌گیری‌ها تنها به فکر منافع شهر و شهروندان هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در ادامه این اجلاس از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نام برد و گفت: رسانه‌ها نیز در تحقق مسائل و امور مدیریت شهری کمک قابل توجهی را به اعضای شورا داشته‌اند و امیدواریم این کمک ادامه پیدا کند.

وی افزود: در گذشته شبکه فاضلاب در جنوب تهران یک تهدید بود که هم‌اکنون به یک فرصت تبدیل شده است و در حال حاضر مدیریت شهری در حال توسعه آن در شهر است.

در این همایش دبیر کمیسیون خاص امور کلانشهرهای دولت از برگزاری ۱۷ جلسه در این کمیسیون از زمان آغاز خبر داد و گفت: در پی این ۱۷ جلسه به تدوین سندی برای فعالیت‌های این کمیسیون پرداخته‌ایم.

غفاری با اعلام خبر فوق گفت: هدف ما این بود که ماموریت و شرح وظایف کمیسیون را مشخص کنیم که این کار با نسبت خوبی انجام شد و در ۴ مردادماه تصویب‌نامه شرح وظایف ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون خاص کلانشهرها در بین ۸ کمیسیون دولت تنها کمیسیونی است که شرح وظایف مدون دارد، افزود: هدف و ماموریتی که برای این کمیسیون تعریف شده، ایجاد سازوکار مناسب برای قوه مجریه و مدیریت شهری است تا مدیریت یکپارچه شهری را دنبال کند.

دبیر کمیسیون خاص امور کلانشهرهای دولت با تاکید بر بررسی مسائل مربوط به محیط زیست در کمیسیون خاص امور کلانشهرها افزود: تاکنون سه جلسه درباره فضای سبز تشکیل شده است و امروز نیز در چهارمین جلسه این مباحث جمع‌بندی می‌شود. سندی که در این مورد تدوین می‌کنیم فقط کارشناسی نیست و طبقه‌بندی و اولویت‌بندی رفع چالش‌های زیست محیطی در آن خواهد آمد.

غفاری با بیان اینکه در جلسات کمیته‌های تخصصی از تمام سازمان‌های مردم‌نهاد مرتبط دعوت می‌کنیم، افزود: در این جلسات همه می‌توانند شرکت کنند و ما همه صداها را می‌شنویم.

وی با اشاره به چالش‌های پیش آمده در اثر فاصله بین مدیریت شهری و دولت گفت: حاشیه‌نشینی یکی از این آسیب‌هاست و اینگونه چالش‌ها باعث می‌شود تلاشی جدی برای ایجاد تعامل بین دولت به عنوان نماد حاکمیت و مدیریت شهری ایجاد شود.

دبیر کمیسیون خاص امور کلانشهرهای دولت همچنین از توجه شخص رییس جمهور و معاون اول او به این کمیسیون و موضوعات مطرح شده در آن خبر داد و گفت: یکشنبه هفته آینده در جلسه کمیسیون اصلی گزارش کار ارائه می‌شود تا از رهنمودهای ایشان بهره‌مند شویم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0