افتتاح بزرگترین آبشار مصنوعی کشور

بزرگترین آبنما و آبشار مصنوعی دست‌ساز در کشور، در سرزمین برج میلاد تهران افتتاح شد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در مراسم بهره‌برداری از این آبنما که باحضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: ظرفیت آبگیری این آبنما که در دو سطح طراحی شده است، ۳۰۰۰متر مکعب است.

وی با بیان اینکه از آب این آبنما برای آبیاری فضای سبز برج میلاد استفاده می‌شود، گفت: محوطه برج میلاد تهران ۱۰۰هکتار وسعت دارد که سی هکتار آن به فضای سبز اختصاص یافته وانواع گونه‌های گیاهی کشورمان در آن کاشته شده است.

مختاری با بیان اینکه تاسیسات آبرسانی این آبنما از قنات یوسف‌آباد احداث شده است،گفت: این تاسیسات حدود دو کیلومتر طول دارد که از بزرگراه شیخ‌فضل‌الله نوری تا محوطه برج میلاد کشیده شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران ارتفاع این آبنما سی و شش متر وعرض آن چهل و هشت متر است و برکه مصنوعی و جزیره‌ای نیز درسطح فوقانی آن طراحی شده است.

مختاری خاطرنشان کرد: ورود به محوطه این آبشار و آبنمای مصنوعی برای عموم مردم آزاد است و مراجعان می‌توانند تا ساعتی که برج میلاد باز است، از آن دیدن کنند.

وی از طراحی رستوران غذاهای دریایی در اطراف این آبنما خبر داد و گفت: بزرگترین باغ گلهای تهران نیز در ضلع شرقی برج میلاد ودر مجاورت بیمارستان میلاد به زودی احداث خواهد شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0