هشدار به مالکان خانه های دارای ارزش معماری

شهرداری کاشان برای جلوگیری از ریزش خانه های فرسوده اقدام به تخریب آنها با بلدوز می کند در این بین خانه های باارزش معماری، چون از سوی اداره میراث فرهنگی به ثبت نرسیده اند نیز شامل این طرح می شوند.

شهرداری کاشان مدتی است که برای جلوگیری از خطر ریزش خانه های فرسوده از یک هفته تا ده روز به مالکان، فرصت تعیین تکلیف ساختمان تحت اختیارشان را می دهد و در غیر این صورت آن خانه را با بلدوزر تخریب می کند در این بین، کاشان دارای خانه های با ارزش معماری زیادی است که رو به فرسودگی هستند.

با این حال شهرداری کاشان، هر خانه ای که به نظر کارشناسان اداره املاک این سازمان درحال ریزش باشند و خطر ریزش، مردم محله را تهدید کند، با نصب پلاکاردی هشدار می دهد که مالک خانه برای تعیین تکلیف به شهرداری مراجعه کند این مهلت از یک هفته تا ده روز است و در صورتی که مالک مراجعه نکند، آن خانه در طرح تخریب بناهای فرسوده شهرداری کاشان قرار می گیرد.

آرش سهرابی، از دوستداران میراث فرهنگی در کاشان به خبرنگار مهر می گوید: شهر کاشان دارای خانه های باارزش فراوانی است که بسیاری از آنها از منظر معماری ارزش نگهداری دارند اما با توجه به اینکه این خانه ها اغلب خالی از سکنه هستند، رو به فرسودگی رفته اند. بنابراین شهرداری به آنها هشدار می دهد که اگر درباره این خانه تعیین تکلیف نکنند، آن را تخریب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر بسیاری از خانه های با ارزش معماری تخریب شده اند، گفت: از آنجایی که این خانه ها در فهرست میراث فرهنگی ثبت ملی نشده اند، به همین دلیل از سوی اداره میراث فرهنگی کاشان حمایت نمی شوند حتی برخی از مالکان آنها نیز از این هشدار شهرداری مطلع نشده بودند و وقتی به ملک خود مراجعه کردند، با تلی از خاک مواجه شدند.

در این بین کارشناسان اداره املاک شهرداری کاشان در پاسخ به پیگیری های خبرنگار مهر عنوان می کنند، اگر خانه ای تشخیص داده شود که دارای ارزش معماری است سعی می کنیم با کشیدن دیوار دور تا دور آن خانه، از ریزش آوار روی سر مردم جلوگیری کنیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0