اصلاح طرح تفصیلی شهر تهران

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران تاکید کرد: اصلاح طرح تفصیلی شهر تهران به معنای بازگشت از راه شکست خورده نیست.

مجید پاکساز با بیان اینکه شورای شهر تهران به منزله پارلمان شهری همواره در فرایند تهیه و اجرای طرح تفصیلی شهر تهران در کنار شهرداری بوده است، گفت: در عین حال برخی اعضای شورای شهر نقطه نظرات شخصی درباره ضرورت اصلاح این طرح دارند که قابل احترام است، اما تا زمانی که مصوب نشود، اصلاح یا تغییری در طرح تفصیلی اعمال نخواهد شد.

وی با اشره به اینکه بر خلاف سایر شهرها، دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ پایتخت در محل شهرداری تهران مستقر است، افزود: به این ترتیب شورای شهر تهران هر تصمیمی درباره اصلاح طرح تفصیلی اتخاذ کند، باید به شهرداری منعکس کند. اگر هم مغایرت‌های طرح تفصیلی اساسی باشد، باید به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه شود. تشخیص مغایرت اساسی نیز بر عهده دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری است.

مدیریت شهری با تغییر طرح تفصیلی در کوتاه مدت مخالف است

پاکساز تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری اساسا با هرگونه تغییری در طرح تفصیلی در کوتاه مدت مخالف است. اما از دقیق‌سازی و رفع موانع اجرایی این طرح استقبال می‌کنیم.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تغییر و اصلاح طرح تفصیلی به این معنا نیست که این طرح به اشکالات اساسی رسیده و ناچار به تغییرات هستیم؛ بلکه مراد از تغییر، تدقیق یا رفع ابهام و موانع اجرایی آن است. بنابراین اصلاح طرح تفصیلی شهر تهران به معنای بازگشت از راه شکست خورده نیست.

وی یادآور شد: شورای شهر تهران تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای اصلاح طرح تفصیلی نگذرانده و درخواست مکتوبی هم در این باره به کمیسیون ماده ۵ نرسیده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0