تکمیل فاز یک هتل فرودگاه امام(ره) تا خرداد/ اتمام مترو پرند اواسط تابستان

مجری طرح توسعه فرودگاه امام(ره) با بیان اینکه فاز یک ساختمان هتل ۵۰۴ تختخوابی این فرودگاه توسط سرمایه‌گذار داخلی تا خرداد ۹۲ به اتمام می‌رسد، از تکمیل‌ مترو فرودگاه امام خمینی (ره) در اواسط تابستان امسال خبر داد.

هوشنگ پاکدل در گفت‌وگو با فارس، با تأکید بر اتمام فاز اول ساختمان هتل ۵۰۴ تختخوابی فرودگاه امام خمینی (ره) تا خرداد ماه امسال، اظهار داشت:‌ از جمله فعالیت‌هایی که در جهت ارائه خدمات به مسافران بین‌المللی و ترانزیت هوایی پیش‌بینی شده است، ساخت هتل بین‌المللی در کنار فرودگاه ‌برای اولین بار در کشور است.

وی اضافه کرد: ساختمان هتل ۵۰۴ تختخوابی توسط سرمایه‌گذاران داخلی در حال احداث است که فاز اول آن تا خرداد ۹۲ به اتمام خواهد رسید.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) یادآور شد: این هتل دارای ۳۰۰ اتاق ۴ ستاره و ۲۰۴ اتاق ۳ ستاره است؛ هتل دارای دو طبقه پارکینگ بوده که با احتساب پارکینگ ۱۲ طبقه خواهد بود‌.

اتمام پروژه احداث خطوط سوخت‌رسانی از پالایشگاه به سایت فرودگاه امام

پاکدل اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین هدف اتمام پروژه‌های فاز یک و بطور همزمان احداث ترمینال شماره دو، تکمیل باند جنوبی و ترمینال زیارتی از فاز دو طرح توسعه است.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) یادآور شد: پروژه احداث خطوط سوخت‌رسانی از پالایشگاه به سایت فرودگاه به طول ۳۳ کیلومتر چندی پیش به اتمام رسید.

تکمیل‌ مترو فرودگاه امام خمینی‌‌(ره) – شهر جدید پرند در تابستان

پاکدل درباره تکمیل مترو فرودگاه امام خمینی ‌(ره) تا شهر جدید پرند، اظهار داشت: این مسیر ریلی تا اواخر تیرماه ۱۳۹۲ آماده بهره‌برداری کامل است.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های مستقیم و تأکید وزیر راه وشهرسازی، پروژه مترو فرودگاه امام تا شهر جدید پرند، در مدت زمان کوتاهی پیشرفت قابل توجهی داشت.

پاکدل یادآور شد: جمعیت مستقر در شهر پرند باید بتوانند به راحتی به تهران تردد کنند، ‌در این راستا عملیات احداث و تکمیل مترو پرند به سرعت در حال اجرا است.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه تلاش مسئولان برای بهره‌برداری از این طرح تا پایان تیرماه سال آینده است، تصریح کرد: کاهش ترافیک جاده‌ای و دسترسی آسان به شهر جدید پرند و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)‌ از مزایای اجرای این پروژه است.

وی یادآور شد: اجرای بخشی از مسیر مترو که از محل شهر جدید فرودگاهی می‌گذرد برعهده مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) است.

پاکدل اظهار داشت: در این قطعه از مسیر مترو، ریل‌گذاری توسط مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز شده است.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه این مسیر ۵۰ کیلومتر طول دارد، اضافه کرد: بخشی از این مسیر موازی با آزادراه تهران ـ قم است، در ادامه از وسط مسیر جاده رفت و برگشت فرودگاه امام خمینی (ره) حرکت می‌کند، پس از آن ایستگاهی در فرودگاه امام خمینی (ره) دارد و سپس به شهر جدید پرند متصل می‌شود.

به گزارش فارس متروی فرودگاه امام خمینی (ره) از محل حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در ایستگاه‌ پایانی خط ۱ مترو تهران آغاز می‌شود و تا شهر جدید پرند ادامه دارد.

در محل فرودگاه امام ۲ ایستگاه مترو احداث خواهد شد؛ این خط مترو زمانی که وارد فرودگاه امام می‌شود پس از ساختمان برج مراقبت از روی جاده فعلی عبور کرده و در نزدیکی میدان فاز ۲ به زیرزمین خواهد رفت و پس از آن به روی زمین آمده و تا شهر جدید پرند ادامه دارد.

‌در مطالعات پروژه و  آغاز عملیات احداث مترو پرند، قرار بود قطعه اول این مترو از حرم مطهر تا کیلومتر ۲۰ توسط شهرداری تهران، قطعه دوم به طول ۱۲٫۵ کیلومتر توسط مجری طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) و قطعه سوم به طول ۱۷٫۵ کیلومتر که به شهر جدید پرند ختم می شود توسط شرکت عمران شهر جدید پرند اجرا شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0