همایش اقتصاد شهری و توسعه پایدار

۹ اردیبهشت ۱۳۹۲
ساعت : ۹ الی ۱۳
مکان: اهواز، کتابخانه مرکزی استان خوزستان

با توجه به اهمیت بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌ها و ابزارها برای بهبود شرایط اقتصادی مردم کشور، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با هدف بسترسازی استفاده هرچه بیشتر از امکانات اقتصاد شهرها به عنوان موتور محرک اقتصاد ملی در جهت توسعه کشور اقدام به برگزاری نشست تخصصی با عنوان «اقتصاد شهری و توسعه پایدار» با همکاری شهرداری اهواز در روز دوشنبه مورخ ۹ اردیبهشت سال جاری در شهر اهواز خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ، هدف اصلی این نشست را  ایجاد بستری برای ارتقای سطح دانش علمی، تبادل نظر متخصصین و کاربردی نمودن دانش اقتصاد شهری در مجموعه فعالیت‌های شهرداری‌های کلان‌شهرها  بیان کرد.

سید محمد مجابی در ادامه اظهار کرد: این نشست با حضور اساتید دانشگاهی و مدیران شهرداری برگزار خواهد شد و شهردار تهران به عنوان یکی از سخنرانان به ارائه دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه مدیریت مالی شهر در شرایط سخت اقتصادی و راهکارهای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی شهر خواهد پرداخت.

به گفته وی، سایر محورهای نشست عبارتند از، بررسی چالش‌ها و رویکردهای مالی اقتصادی کلان‌شهرهای جهان و تجربه شهرداری تهران، سرمایه‌گذاری اقتصادی و توسعه پایدار شهری و ارائه تصویری از شاخص‌های اقتصادی موثر بر مدیریت شهری در مدیریت ملی که توسط مدیران شهری و اساتید دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیرنشست‌های تخصصی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در ادامه به رابطه میان اقتصاد شهری و توسعه پرداخت و تاکید کرد: نقش شهرداری‌ها در رونق اقتصادی به تاثیرگذاری عملکرد و فعالیت‌های شهرداری‌ها در توسعه و توقف رشد اقتصادی باز‌می‌گردد.

مجابی افزود: تامین نیاز‌های اساسی شهروندان و زیرساخت‌های شهری در بسیاری از حوزه‌ها توسط  این نهاد پایه‌گذاری می‌شود که می‌تواند به پویایی اقتصاد شهر یاری رسانده و زمینه ساز توسعه شهری گردد.

 وی در ادامه گفت: امروزه شهر‌ها نقاط عطف اقتصاد به هم پیچیده و شبکه‌ای در سطح جهان بوده و شهرها هدایت‌گرهای اصلی اقتصاد جهانی تبدیل شده‌اند. شهرها به عنوان مراکز اقتصاد ملی و منطقه‌ای و پیونددهنده‌های اقتصاد جهانی نقش کلیدی در اقتصادهای ملی یافته‌اند که می‌توان از ظرفیت‌های آنها در شرایط سخت اقتصادی به درستی بهره‌گرفت.

دبیرنشست‌های تخصصی مرکز مطالعات خاطر نشان کرد: بی‌گمان شهرداری تهران در این عرصه پیشگام بوده و نقش جدی را در تعریف جایگاه شهرداری‌ها و ورود مفاهیم نوین در مدیریت اقتصادی شهر را دوران مدیریت فعلی شهرداری بخصوص در حیطه اجرای پروژه های شهری با لحاظ کردن اقتصاد شهر داشته است. بر این اساس در راستای انتقال تجارب کسب شده این نشست محور اصلی نشست مشترک با شهرداری اهواز قرار گرفته است.

 poster-920209

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0