کاروانسرای لات اقامتگاه می‌شود

مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت از تبدیل کاروانسرای «لات» (شاه عباسی) رشت به بازارچه‌ی صنایع دستی و واحد اقامتی پذیرایی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

سیدمحمد علوی با اشاره به ایجاد بازارچه‌ی صنایع دستی در این کاروانسرا در نوروز امسال، گفت: قصد داریم با برطرف کردن موانع قانونی، این کاروانسرا را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا با سرمایه‌گذاری مناسب این بنای تاریخی احیا شود و مکانی برای ایجاد بازارچه‌ی صنایع دستی، واحدهای پذیرایی اقامتی و برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی شود.

او برطرف کردن موانع قانونی این کاروانسرا با صندوق حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را نیازمند اختصاص هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان دانست و افزود:‌ صندوق حفظ و احیا قصد دارد این کاروانسرا را به مدت شش ماه تا یک سال به بخش خصوصی اجاره دهد.

علوی همچنین با اشاره به بازسازی ۷۰ درصدی هتل تاریخی «ایران» در میدان شهرداری رشت، گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، غرفه‌های صنایع‌ دستی و موزه‌ی تخصصی در این هتل تاریخی ایجاد می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0