برنامه مادورو برای مسکن ونزوئلا

نیکولاس مادورو رییس جمهوری جدید ونزوئلا از برنامه خود برای ساخت دو میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکونی برای مردم کشورش در قالب ماموریت بزرگ مسکن خبر داد که مشابه مسکن مهر در ایران است.

مادورو در مراسم تحویل کلید ۱۱۹۶ واحد مسکونی ساخت دولت به مردم در حومه جنوبی کاراکاس – پایتخت- که بطور مستقیم از رادیو و تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، گفت:ˈما متعهد شده ایم میزان خانه های ساخت دولت بولیواری را برای مردم به رقم سه میلیون برسانیم و به این رقم خواهیم رسید.

ساخت مسکن مهر در ونزوئلا در قالب برنامه ای به نام ماموریت بزرگ مسکن صورت می گیرد و در آن، شماری از شرکتهای بخش خصوصی ایران نیز مشارکت دارند.

از سال ۲۰۱۱ میلادی – دو سال پیش- تاکنون تعداد ۳۷۴ هزار و ۷۸۱ خانوار در این کشور در قالب طرح ماموریت بزرگ مسکن صاحب خانه شده اند و مادورو برای ساخت دو میلیون و ۶۵۰ هزار واحد دیگر در دوره ریاست جمهوری خود (۲۰۱۳ – ۲۰۱۹) برنامه ریزی کرده است.

رییس جمهوری ونزوئلا در مراسم تحویل کلید خانه ها تصریح کرد: این دولت، دولت شما و دولت مردم و در خدمت مردم است. من یک رییس جمهوری کارگری هستم که در چنین محله هایی بزرگ شده ام.

وی افزود: مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ آوریل – ۲۵ فروردین- اعتماد خود را به دولت بولیواری برای تداوم برنامه میهن مورد تاکید قرار دادند و از پیشبرد برنامه های توسعه اجتماعی و تولیدی ضروری برای کشور دفاع کردند.

برنامه میهن، یک طرح گسترده برای توسعه ونزوئلا در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که از دوران هوگو چاوز رییس جمهوری فقید ونزوئلا که اسفندماه گذشته بر اثر بیماری مشکوک سرطان درگذشت، در چارچوب انقلاب بولیواری او به اجرا گذاشته شده است.

مادورو که نامزد هواداران چاوز در انتخابات دو هفته پیش این کشور بود، تصریح کرد: ملت به تعهدش عمل کرد و حالا ما یک مسئولیت عظیم بر دوش داریم. من پیشاپیش دولت برای مردم کار خواهم کرد و هیچکس نخواهد توانست ما را از مسیری که در پیش گرفته ایم، باز دارد.

بر اساس این گزارش، واحدهای مسکونی که عصر دیروز کلید آنها از سوی رییس جمهوری ونزوئلا تحویل مردم شد، آپارتمانهای سه خوابه، با حمام و دستشویی، سالن، اتاق غذاخوری، آب آشامیدنی، برق، گاز ، آب گرم و دیگر خدمات موردنیاز است.

دولت ونزوئلا برای سال جاری میلادی تصمیم دارد ۳۸۰ هزار واحد مسکونی را در همه کشور در قالب ماموریت بزرگ مسکن برای اقشار ضعیف جامعه که فاقد مسکن هستند، بسازد.

مادورو در مراسم یادشده، همچنین از توافق دولتهای ونزوئلا و پرتغال برای تشکیل یک کمیسیون مختلط همکاری اقتصادی و آغاز جشن آسفالت خیابانهای کاراکاس با اختصاص بودجه ای ۶۳۰ میلیون بولیواری (حدود ۱۰۳ میلیون دلار) خبر داد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0