سقف جمعیتی تهران در طرح تفصیلی

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تازه‌ترین مصوبه خود برای طرح تفصیلی تهران بر رعایت سقف جمعیتی شهر تهران بر ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر تاکید و مقرر کرد با توجه به منابع آب کلانشهر تهران در تمامی برنامه‌ها این سقف رعایت شود.

 

در مصوبه‌ای که پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی تهران به استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران، شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران ابلاغ کرده آمده است:

در اجرای بند ۵ ماده ۴ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ماده ۴۲ آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب ۱۲/۱۰/۱۳۷۸ هیأت وزیران به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گزارش طرح تفصیلی تهران را در جلسه مورخ ۹/۴/۱۳۹۳ خود مورد بررسی قرارداد.

*تاکید جمعیتی تهران بر ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار

بنابراین گزارش، مرحله اول گزارش کمیته فنی پیرو جلسه مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۱ قرائت شد و با توجه به مباحث جمعیتی شهر تهران، رعایت سقف جمعیتی ۱۰۵۷۰۰۰۰ نفر تأکید شد.

این گزارش می افزاید: همچنین مقرر شد در ادامه بحث با توجه به منابع آب کلانشهر تهران در تمامی برنامه‌ها این سقف رعایت شود و مقرر شد تا جلسه بعد و ادامه قرائت محورهای بعدی، هماهنگی‌های لازم با کمیسیونهای تخصصی شورای شهر به عمل ‌آید و با توجه به تأکید دفتر مقام معظم رهبری و مأموریت تهیه گزارش از وضعیت طرح‌های تهران گزارشات لازم برای ارائه تهیه شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0