طرح تفصیلی زنجان نیازمند بازنگری

شهردار زنجان با اشاره به ایرادات طرح تفصیلی شهر زنجان گفت: طرح تفصیلی با اشکال مواجه است و نیاز به بازنگری دارد.

محسن امین در مجمع سالیانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان اظهار کرد: شکل شهر زنجان جاذب جمعیت نیست. وی افزود: طرح تفصیلی در افق سال ۷۸ جمعیت زنجان را ۴۲۰ هزار نفر پیش بینی کرده بود و این در حالی است که بعد از ۱۵ سال جمعیت زنجان به ۴۱۵ هزار نفر رسیده است.

شهردار زنجان با ابراز نارضایتی از نوع شهرسازی در زنجان تصریح کرد: کاهش رشد جمعیت به دلیل عدم وجود جاذبه‌هایی برای جذب جمعیت است. امین زیر ساخت‌ها و ساختار شهری نامناسب را از مشکلات جاذبه‌های جمعیتی در شهر زنجان عنوان کرد. وی با اشاره به کمبود آثار معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها گفت: با بازپیرایی میدان انقلاب زنجان می‌توان هویت و نمود جدیدی به شهر بخشید.

شهردار زنجان با انتقاد از نحوه ساخت میدان‌های جدید در زنجان بیان کرد: به طور مثال میدان ولیعصر(عج) که در سال‌های اخیر شکل گرفته هیچ هویتی از جمله هویت تجاری، شهری و یا اداری ندارد. وی یکی از مشکلات ساخت و سازها در زنجان مالک محوری عنوان کرد و گفت: دفاتر فنی و مهندسان بنا به خواسته مالکان طرح و نقشه‌ها را تهیه و در اختیار آنان قرار می‌دادند.

امین در مورد ساماندهی ساخت و سازها با اشاره به هزینه بر بودن کارهای اجرایی گفت: شهرداری حاضر است این هزینه‌ها را بپردازد. وی خاطر نشان کرد: درآمدهای شهرداری زنجان کاهش پیدا کرده و آمار پروانه‌های صادر شده در سه ماه نخست امسال یک سوم سال گذشته است.

شهردار زنجان به زیاده خواهی برخی از مالکان و سازندگان اشاره و تأکید کرد: شهرداری ساخت و سازهای غیر قانونی را متوقف می‌کند و سازندگان مجاز به اجرای طرح و پروژه‌ها طبق پروانه‌های صادر شده از طرف شهرداری هستند. وی در مورد فرآیند اصلاح و سازماندهی اجرای پروژه‌ها و کاهش تخلفات ابراز کرد: اجرائیات شهرداری از زیر نظر شهرداران منطقه خارج شده و به صورت متمرکز زیر نظر خدمات شهری فعالیت می‌کند.

امین افزود: دبیرخانه کمسیون ماده ۱۰۰ نیز زیر نظر معاونت معماری و شهرسازی به تخلفات رسیدگی می‌کند. وی اظهار کرد: طرح تفصیلی اشکالاتی دارد و درخواست بازنگری آن مطرح شده که از جمله ایرادهای آن سینما قدس با کاربری فرهنگی است که به کاربری اداری تبدیل شده است.

شهردار زنجان به آغاز اجرای پروژه اشراق و سبزه‌میدان اشاره کرد و گفت: سبزه میدان نماد دوستی‌ها و صمیمیت‌ها و مرکزی برای دید و بازدیدهای روزانه و تبادل نظر است و بازسازی و نوسازی این مکان که دارای آستانه ممتاز و معماری شهری و با حفظ رویکرد تاریخی است. امین افزود: شاخصه‌های توسعه پایدار که انسان، فضا و فعالیت است باید در طراحی‌ها و اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0