افتتاح سبزترین ساختمان جهان

به مناسبت روز زمین، سبزترین ساختمان تجاری جهان در سیاتل افتتاح شد.

مرکز Bullitt با اندازه ۴۶۴۵ مترمربع شامل فهرستی از ویژگیهای دوستدار محیط زیست از جمله توالتهای کامپوستی، سیستم‌های جمع‌آوری آب باران و مواد سازگار با محیط زیست است.

جالبتر از همه اینکه، این ساختمان به طور کلی انرژی خود را با نور خورشید تامین می کند که در شرایط همیشه ابری سیاتل یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

مرکز Bullitt نه تنها قصد دارد که سبزترین فضای تجاری جهان باشد بلکه با امید به این که دیگران از این ایده و فناوریهای آن تقلید کرده و شیوه طراحی ساختمانها در آینده را با تغییر روبرو کند، ساخته شده است.

این ساختمان دوستدار محیط زیست با ترکیب فناوریهای جدید و مجموعه ای از شیوه‌های امتحان شده سبز قصد دارد به جهان نشان می‌دهد که می تواند همیشه با شیوه‌های سازگار با محیط زیست کار کند.

گفته می‌شود که سایبان عظیم خورشیدی که بر روی پیش‌آمدگی بام این ساختمان آویزان شده، می‌تواند انرژی کافی برای تامین نیروی شش طبقه از ادارات را حتی در روزهای بارانی تامین کند. بارندگی کافی در سیاتل نیز نقش مهمی را در عملکرد روزانه ساختمان ایفا می کند چرا که همه آب مورد نیاز این مرکز با جمع‌آوری آب باران تامین می‌شود.

شاید این ایده خیلی افراطی به نظر برسد اما در سیاتل که اکثر روزهای سال بارندگی است، جمع‌آوری آب باران می‌تواند منبع کافی برای ۱۰۰ روز بی باران را تامین کند.

توالتهای کامپوستی داخلی، چاههای زمین حرارتی برای گرما و چارچوب چوبی تائید شده ساختمان از دیگر ویژگیهای این سازه تجاری دوستدار محیط زیست است.

سازندگان این ساختمان امیدوارند بتوانند به مکانهای آفتابی‌تر مانند لس‌آنجلس نشان دهند که اگر یک ساختمان خورشیدی بتواند در سیاتل پیشرفت کند، می‌توان ساخت آنها را در شهرهای دیگر نیز ادامه داد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0