خدمات به سکونتگاهای غیررسمی

ایران در عرضه خدمات ساکنان سکونتگاهای غیر رسمی و بافت‌های فرسوده پیشرو است.

مدیرکل مطالعات و ترویج شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از دبیرخانه ستاد دائمی توانمندسازی شهرستان سبزوار گفت: شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی با بیش از ۲۰ سال تولیت ساماندهی بافت‌های فرسوده اقدامات خوبی را در حوزه توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی انجام داده اما رویکرد وزارتخانه امسال به سمت برنامه‌ریزی برای بسترسازی در این حوزه پیش رفته است.
منا عرفانیان سلیم گفت: دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها باید در حوزه توانمندسازی به سمت آسیب‌شناسی بروند تا از بروز هرگونه خطایی جلوگیری شود. وی افزود : در هر یک از محله‌هایی که با عنوان سکونت‌گاه غیر رسمی شناخته می‌شود شاهد بروز استعدادهای درخشانی هستیم، و سرمایه‌های انسانی بسیار خوبی در این مناطق وجود دارد که باید از آن برای توانمندسازی همین محله‌ها بهره گرفت.
مدیرکل مطالعات و ترویج شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: باید از ظرفیت‌های دانشجویی برای توانمندسازی این محله‌ها استفاده کرد و گروه‌های داوطلبی برای ایجاد بسترسازی‌های مناسب آموزشی می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شوند.
عرفانیان سلیم با تأکید براینکه اجرای هرگونه کاری در حوزه حاشیه‌نشینی بدون برنامه‌ریزی و هماهنگی اعضای ستاد دائمی توانمندسازی غیر ممکن است، افزود: دغدغه ما اجرای یک طرح مناسب و ویژه برای بافت فرسوده است . وی گفت: سبزوار قابلیت تبدیل شدن به شهر پایلوت و تشکیل ستاد و اجرای سند ملی توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی را داراست.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0