جزئیات احداث نمایشگاه شهر آفتاب

معاون شهردار تهران گفت: تاکنون برای ساخت فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تنها راه بهبود فضای کسب و کار و افزایش صادرات، داشتن نمایشگاهی با فضای استاندارد است.

محمود صلاحی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود راه‌اندازی نمایشگاه مربوط به شهرداری نیست و شهرداری باید از شرکت سهامی نمایشگاه‌ها مجوز بگیرد، گفت: نمایشگاه فعلی به روز نیست و امکانات امروزی مانند محل اسکان غرفه‌داران را ندارد.

صلاحی ادامه داد: بزرگترین معضل نمایشگاه ترافیک است چرا که گاهی حجم بار بازدیدکننده در این نمایشگاه به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و امکان تردد چنین جمعیتی در اطراف نمایشگاه فعلی وجود ندارد، در حالی که ما نمایشگاهی چهار تا پنج برابر وسعت نمایشگاه فعلی در حال ساخت داریم. وی به این نکته اشاره کرد که در صورت تکمیل شدن نمایشگاه شهر آفتاب، دومین نمایشگاه بعد از چین در سطح آسیا و سومین نمایشگاه در دنیا را خواهیم داشت.

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران به امکانات نمایشگاه شهر آفتاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در حدفاصل فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی(ره) قرار گرفته که مسافران داخلی و خارجی به راحتی می‌توانند بدون داشتن بار ترافیکی خود را به نمایشگاه برسانند و برای مردم پایتخت نیز خط مترو تا دو سه ماه آینده قبل از افتتاح نمایشگاه به این محل خواهد رسید.

صلاحی تصریح کرد: همچنین برای آنکه افراد شرکت‌کننده در نمایشگاه برای استراحت و اسکان در سطح شهر پراکنده نشوند و مجبور نباشند مسافت طولانی را تردد کنند، هتل‌آپارتمان و هتل چهار ستاره و پنج ستاره را در کنار نمایشگاه شهر آفتاب ایجاد کرده‌ایم تا از ترددهای بی‌مورد کاسته شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا ایجاد نمایشگاه شهر آفتاب توسط شهرداری موازی‌کار با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها نیست؟ اظهار داشت: در بسیاری از کشورها، شهرداری‌ها در زمینه نمایشگاه مسئولیت دارند، در عین حال ما با اتاق بازرگانی صنایع و معادن طی تفاهمنامه‌ای هماهنگی تنگاتنگی داریم و در عین حال با استانداری نیز هماهنگیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای الحاق شدن با شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و برای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی دارید؟ گفت: مذاکرات در این زمینه انجام خواهد شد، از طرف دیگر، شهرداری عضو شورای گفت‌وگو برای تعامل بین دولت و بخش خصوصی است و ما مجبوریم برای بهبود فضای کسب و کار و افزایش میزان صادرات نمایشگاه برگزار کنیم. از طرف دیگر، روش شهرداری تعامل است و با جایی سر جنگ نداریم. به گفته صلاحی، تاکنون برای ساخت و تکمیل کردن فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0