طرح احیای بافت فرسوده اردبیل

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل از اجرای طرح احیاء و ساماندهی بافت فرسوده مرکز شهر اردبیل با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

محمد فیضی در جلسه بررسی پروژه های مشارکتی شهرداری اردبیل اضافه کرد: برآورد دقیق در این خصوص انجام نشده اما به نظر می رسد که تا دو برابر بودجه شهرداری اردبیل طی سال جاری در این طرح سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در این طرح مهم تصریح کرد: در این طرح احیاء و ساماندهی بافت فرسوده شهری در حریم مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از محدوده بقعه تا مسجد میرزاعلی اکبر و در مساحت بالغ بر ۱۰ هکتار صورت خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل احیاء هویت تاریخی، فرهنگی و دینی در این مجموعه را از مهمترین اهداف طرح برشمرد و ادامه داد: تقویت زندگی اجتماعی در این مناطق و بازگرداندن سرزندگی و پویایی در بافت فرسوده اردبیل از دیگر اهداف اجرایی طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه این طرح هنوز در مراحل اولیه بررسی و مطالعاتی است، افزود: مشارکت کننده متعهد شده که نسبت به طراحی و نقشه فاز اول و نیز طرح توجیهی آن را به شورا و شهرداری ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

فیضی همچنن پرداخت تمام هزینه های تملک اراضی واقع در این طرح را به عهده سرمایه گذار دانست و عنوان کرد: براساس مذاکرات صورت گرفته و توافق طرفیت تمام منابع مالی در احیاء بافت فرسوده محدوده بقعه شیخ صفی برعهده سرمایه گذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کند، یادآور شد: در تملک اراضی واقع در این طرح ۱۰۰ درصد عوارض مسکونی و ۵۰ درصد عوارض ساختمان های متعلق به شرکت ها تخفیف دریافت خواهند کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0