جمعیت پذیری تهران افزایش می‌یابد

شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسه با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تهران، میزان جمعیت پذیری این شهر را بررسی کرد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران براساس گزارش کمیته فنی خود که در پنج جلسه طرح تفصیلی شهر تهران و مصوبه ۷/۱۲/۹۱ شورای عالی را به دقت مورد بازبینی قرار داده است را بررسی کرد.

براساس گزارش کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و به گزارش مشاور طرح جامع شهر تهران، جمعیت پذیری این شهر حداقل از ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر با توجه به سایر اقداماتی که در حوزه ضوابط تشویقی بافت ناپایدار، بلندمرتبه سازی و آنچه در منطقه ۲۲ در جریان است جمیت پذیری شهر تهران بیش از این افزایش می‌یابد.

بنابراین گزارش باوجودی که اجماع شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بر کنترل جمعیت شهر تهران بر مبنای ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار نفر تأکید داشت، به درخواست رئیس شورای شهر تهران مقرر شد که شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیش از رسیدگی و اتخاذ تصمیم در باره گزارش کمیته فنی، نظر رؤسای کمیسیون‌های شورای شهر تهران را دریافت کند و تصمیم گیری در جلسه بعدی انجام شود. گفتنی است، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه امروز خود بر کنترل ساخت و ساز در حریم پایتخت نیز تاکیدکرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0