ساماندهی میادین تهران

تا پایان سال ساماندهی هشت میدان در سطح شهر تهران در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهردار تهران از افتتاح پنج ایستگاه جدید آتش نشانی در مناطق دربند، دارآباد، بازار حضرتی، یوسف آباد و تهرانسر خبر داد. مجتبی عبداللهی در نشستی خبری با اشاره به اینکه مجموعا باید تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تا پایان سال به ۱۲۰ مورد برسد گفت: با افتتاح این چند ایستگاه جدید تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی تهران به ۱۰۸ مورد می‌رسد. وی ادامه داد: بر اساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری که مصوب شورای شهر تهران است باید تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر به ۱۵۰ مورد برسد.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، برابر استانداردهای بین‌المللی برای هر ۵۰ هزار نفر باید یک ایستگاه آتش‌نشانی ایجاد شود یا اینکه در هر ۷۵ کیلومتر مربع یک ایستگاه آتش‌نشانی موجود باشد. عبداللهی افزود: تا پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری ۴۲ ایستگاه به ایستگاه‌های آتش‌نشانی اضافه خواهد شد و تا پایان سال نیز ۱۲ ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت و گنجایش قبور سازمان بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: گنجایش سازمان بهشت زهرا تا پایان سال ۹۵ خواهد بود اما بر اساس تدابیر و برنامه ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود که می‌توانیم ظرفیت‌ها را با توجه به میزان متوفی‌ها تا پایان سال ۹۷ افزایش دهیم.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه سیاستمان بر روی تمرکز زدایی است، گفت: از ۱۴۰ گورستان متروکه شهر تهران، ۶۰ مورد تغییر کاربری داده‌اند و تنها ۸۰ مورد آن ملاک نظر است.

به گفته عبدالهی مطالعات لازم بر روی ۸۰ گورستان انجام شده و جانمایی‌ها را نیز مدنظر قرار دادیم تا به صورت متمرکز یا نیمه متمرکز در دستور کار قرار گیرد اما با توجه به اینکه بحث موردنظر هنوز قطعی نشده و نیز به منظور جلوگیری مشکلات ایجاد شده از ارائه اطلاعات جزئی آن صرفنظر می‌کنیم. وی همچنین در مورد برنامه‌های سازمان بهشت زهرا در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: سازمان بهشت زهرا به صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود و در ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‌ای را خواهد داشت.

عبدالهی همچنین با اشاره به افتتاح ۵۲ بوستان در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: بوستان‌های باغ گلها در منطقه ۲، دوستدار کودک در منطقه ۱۸، شهر دانش و طبیعت و نیز بوستان ایرانیان در منطقه ۱۹، بانوان در منطقه ۴، باغ ملک در منطقه یک، بهشت در اراضی مصلی امام خمینی (ره) و بوستان فناوران در منطقه ۱۵ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع درختکاری به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: هرچند وضعیت فضای سبزمان وضعیت مطلوبی است اما برنامه‌ای را برای خرید درخت به ویژه در شش ماهه دوم سال جاری در دستور کار قرار داده‌ایم. معاون خدمات شهری شهردار تهران همچنین به بحث میادین در شهر تهران اشاره کرد و افزود: ساماندهی ۲۰ میدان و بازار در دستور کار قرار گرفته است.

عبدالهی در مورد این موضوع افزود: طرح ساماندهی میادین منیریه، راه‌آهن و شهریاری نهایی شده است و پیمانکار در انتظار شروع به فعالیت کردن است. همچنین طرح میادین بهارستان و امام خمینی (ره) نیز در حال نهایی شدن است و پیاده سازی میدان قدس تا تجریش نیز قطعی شده است. به گفته وی تا پایان سال ساماندهی هشت میدان در سطح شهر تهران در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به فروش‌های ویژه در میادین سطح شهر در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: علاوه بر این فروش‌های ویژه، چادرهایی به منظور رفاه هرچه بیشتر شهروندان در ماه مبارک رمضان ایجاد می‌شود.

عبداللهی همچنین به بحث پسماند اشاره کرد و گفت: تفکیک از مبدا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون میزان پسماند خشک بالا رفته است. وی افزود: در شش ناحیه از شش منطقه شهر به صورت کامل طرح تفکیک از مبدا به گونه جزء به جزء مورد نظر است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با بیان اینکه فعالیت زباله سوز کهریزک به خوبی در حال پیشرفت است، گفت: ۹۰ درصد مجموعه پیشرفت کرده است و قرار است چنین طرحی در پنج استان دیگر اجرایی شود و آنها تنها در انتظار نتیجه طرح در استان تهران هستند.

عبدالهی در ادامه صحبت‌هایش به دیگر برنامه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مربوط به روز قدس، عید سعید فطر، شب‌های قدر و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین از قطعی شدن تعویض کیوسک‌های روزنامه فروشی خبر داد و عنوان کرد: ساماندهی اتومبیل‌فروشان در سطح شهر نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت ویژه مدنظر است.

معاونت خدمات شهری شهردار تهران همچنین با اشاره به طرح ایجاد یک فروشگاه شهروند در هر محله شهر تهران خاطرنشان کرد: نگاهمان این است که در هر محله از شهر یک فروشگاه شهروند ایجاد کنیم که چند روز قبل نیز یکی از این فروشگاه‌ها در خیابان ایران زمین به بهره برداری رسید. به گفته عبدالهی هشت فروشگاه از فروشگاه‌های شهروند در سطح شهر تهران در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0