مسکن روستایی کشور بازسازی می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طرح هادی و بهسازی مساکن روستایی به قوت ادامه پیدا می کند به طوری که در بخش بهسازی مسکن روستایی امسال ۲۰۰ هزار واحد مورد مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.

علیرضا تابش در حاشیه همایش توسعه پایدار روستایی اظهار کرد: مهاجرت روستاییان به شهرها برخلاف برخی فضاسازی ها شیب تندی ندارد و به شکل معمولی در سال های اخیر انجام شده است که عمده مهاجرت ها مربوط به سکونتگاه های روستایی در نزدیکی شهرهاست که در سرشماری سال ۹۰ نیز این آمار جمعیتی بر روی آمار جمعیتی شهر محسوب شده و ما شاهد ارائه آمار مهاجرت بالا از مناطق روستایی به شهرها هستیم در حالی که ایجاد این سکونتگاه ها به واسطه توسعه شهرهاست.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاها امروز در کشور به دلیل توسعه یافتگی شهرها در آستانه الحاق و پیوستن به منظومه های شهری هستند، گفت: اگر مهاجرتی نیز انجام می شود ناشی از بی توجهی به تامین زیرساخت های رفاهی و آسایشی در مناطق روستایی است که مشکلات جدی را به وجود آورده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تشریح اینکه امسال طرح هادی و بهسازی مساکن روستایی به قوت ادامه پیدا می کند، افزود: در بخش بهسازی مسکن روستایی امسال ۲۰۰ هزار واحد مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرد و در طرح های امسال ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

تابش تصریح کرد: افزایش اعتبار این حوزه امسال قابل توجه است که امیدواریم با تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبار ما بتوانیم هم در حوزه تهیه و هم اجرای طرح هادی موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه خروجی همایش توسعه پایدار روستایی اردبیل می تواند به شکل عملیاتی به تحقق اصول پیشرو بودن روستاها در امر تولید و توسعه همه جانبه منجر شود، گفت: ما امروز به رویکردهای جدید در حوزه پژوهشی و تحقیقی نیاز داریم تا بتوانیم به سرعت خلاء ها را در این حوزه برطرف کنیم.

تابش بیان کرد: قصد و هدف ما از برگزاری این همایش تنها نشستن ها و برخواستن ها نبود بلکه این همایش با این فلسفه شکل گرفت که ما ابزارهایی به کار گیریم تا در برنامه ششم، توسعه پایداری در این بخش را رقم بزنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: کشور ما امروز در جنبه های مختلف به توسعه یافتگی حقیقی رسیده و در این مسیر تلاش ها بر این است تا همچنان یک الگوی مناسب در برنامه ششم توسعه ارائه شود تا فرایند این امر تسهیل شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0