رعایت قوانین توسعه مناطق شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی، رعایت قوانین و مقررت در راستای توسعه مناطق شهری به ویژه در استان های همچون کردستان را ضروری عنوان کرد.

پیروز حناچی در جریان بازدید از مناطق حاشیه و بافت های فرسوده شهرستان مریوان که با همراهی شماری از مدیران کل و همچنین مسئولان این شهرستان صورت گرفت، بیان کرد: رعایت قوانین و مقررات در راستای توسعه مناطق شهری یک امر لازم و ضروری است.

وی با اشاره به وضعیت بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین در شهر مریوان ادامه داد: به منظور ساماندهی وضعیت موجود و در راستای الحاق زمین های مسکن ادارات به کارکنان دولت می بایستی قبل از توسعه فضای مسکونی فضای خدماتی در نظر گرفته شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: توسعه فیزیکی هر شهری باید متناسب با میزان فضای آموزشی، فرهنگی و درمانی و بهداشتی آن باشد و باید تمامی اقدامات برنامه ریزی شده و مطابق با قوانین موجود ارائه گیرد.

وی اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر مریوان به منظور افزایش سرانه فضای سبز این شهر باید زمین های زیادی را به تملک خود بگیرند و این امر تنها با همکاری مردم با این نهاد مردمی و عمومی میسر خواهد بود.

حناچی افزود: در امر ساخت و ساز باید موازین شهرسازی و قوانین و مقررات آن در بحث های توسعه شهری رعایت شود و همچنین حقوق شهرداری، مردم و ادارات خدمات رسان نیز در اولویت آن قرار گیرند.

فرماندار شهرستان مریوان نیز در این بازدید با اشاره به میزان ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان به ویژه طی چند سال اخیر گفت: متاسفانه به دلایلی میزان رشد ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر بسیار زیاد بوده و اگر با مدیریت جهادی و عزمی راسخ با این موضوع برخورد نشود در سالهای آینده این روند با شدت بیشتری ادامه پیدا می کند.

محمد فلاحی عنوان کرد: خوشبختانه مدیریت جدید شهرداری مریوان با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر در بحث پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز فعال عمل کرده و تا به حال نیز توانسته اند این امر را به عنوان یک فرهنگ عامه پسندانه به مردم اهداء کنند.

شهردار مریوان نیز در این بازدید با اشاره به اشباع شدن این شهر اظهار داشت: کمبود زمین مسکونی و تبدیل زمین های کشاورزی و تفکیک آن از سوی مالکین برای استفاده در امر ساخت مسکن باعث توسعه ناموزون شهر شده که این امر ضرورت رسیدگی و ساماندهی وضعیت موجود را دوچندان می کند.

فواد کریمی عنوان کرد: انتظار می رود که مشخص کردن حریم قانونی و محدوده شهر یکی از اولویت های دولت در استان کردستان باشد چرا که اگر به زودی این حریم به مردم شناسایی نشود با تخریب زمین های ملی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: حفظ وضعیت موجود و ارتقای سطح فضاهای فرهنگی، آموزشی و پزشکی از اولویت های کاری شهرداری مریوان است که این امر هم بدون دانست حریم قانونی و محدوده شهر میسر نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز هدف از این سفر دو روزه معاون وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان را بررسی مشکلات طرح‌های تفصیلی و نحوه اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی کشور در این استان به ویژه شهرهای بانه، سقز، مریوان و سنندج اعلام کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0