رزرو اراضی هم‌جوار آرامستان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج از موافقت دولت با رزرو ۵۰۰ هکتار از اراضی هم‌جوار محل احداث آرامستان جامع استان بمنظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای در آینده خبر داد.

«مجتبی اسکندری» گفت: احداث آرامستان جامع البرز در مرز میان شهرستان‌های کرج و اشتهارد مأموریت فرا استانی سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج بشمار می‌رود که با تکمیل و بهره‌برداری از آن، نیاز البرز و شهرهای هم‌جوار به گورستان تا ۲۰۰ سال آینده تأمین می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد. وی افزود: آرامستان‌ها همواره یکی از نگرانی‌های زیست محیطی کارشناسان و مسئولان شهری بوده و از آنجا که با سلامت آب‌های زیرزمینی و منابع طبیعی ارتباط تنگاتنگی دارد، زیر ذره‌بین کارشناسان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با توجه به دفن بیش از ۷۰ هزار میت در آرامستان بهشت سکینه (س) و خاکسپاری روزانه بیش از ۱۵ مرحوم و مرحومه در این گورستان، قطعاً فضای آن طی سال‌های آینده پاسخگوی نیازها نیست و از سوی دیگر ، طبق نقشه‌ی راه ستاد بحران استان وجود حداقل چند هزار قبر خالی برای مواقع پیش‌بینی نشده ضرورت دارد که مجموع دغدغه‌های ما را برای مذاکره با دولت برای دریافت زمین دولتی برای احداث گورستان جامع استان سوق داد و هیئت دولت با واگذاری نزدیک به ۲۲۴ هکتار از اراضی منابع طبیعی در مرز میان «ماهدشت و اشتهارد» موافقت کرد.
اسکندری ادامه داد: از لحظه‌ی واگذاری زمین مذکور به این سازمان، کارگاه‌های عمرانی در آنجا دائر شده است و با همکاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اقدام جهادی نسبت به ایجاد مسیر دسترسی دورتادور زمین به عرض هشت مترمربع اقدام شد.
وی از پیگیری ویژه‌ برای تخصیص حق‌آبه آرامستان از رودخانه شور اشتهارد و سایر منابع آبی خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده آرامستان جامع استان بخشی از نیازهای استان‌های تهران و قزوین هم‌چنین تمام شهرهای استان البرز را پوشش می‌دهد و در طراحی فضاها، دکوراسیون و چیدمان آن تلاش می‌شود آخرین استانداردهای بهداشتی و محیط زیست، زیبایی و تنوع و توجه به بهداشت روانی و نشاط اجتماعی مراجعه‌کنندگان و کارکنان لحاظ شود و در همین راستا، اجرای طرح‌های درخت‌کاری و توسعه‌ی فضای سبز از اکنون آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت زیاد آرامستان جامع و پیش‌بینی‌ها، برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای، تخصیص حق‌آبه مناسب از منابع آبی اطراف ضرورت دارد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص قول مساعد داده‌اند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0