پیوند دانشگاه و راه و شهرسازی

معاون وزیر و رییس مرکز تحقیقات راه وزارت راه و شهرسازی رویکرد جدی و جدید این وزارتخانه را تعامل با دانشگاهیان و متخصصان اهل فن و استفاده از راهکارها و تجربیات آنها در اجرای پروژه های مسکن، راه و شهرسازی دانست.

محمد شکرچی زاده در نشست با اساتید، دانشجویان و کارشناسان عمرانی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: وزیر راه و شهرسازی اعتقاد دارد در زمینه ایجاد بستر برای ساخت و ساز مناسب در عرصه مسکن، شهرسازی و راه با هدف توسعه پایدار باید از اعضای هیات علمی دانشگاهها برای آشنایی بیشتر با مبانی علمی و تخصصی بهره گرفت.

وی گفت: در بیشتر استانهای کشور در موضوعات مهم حوزه کاری وزارت راه و شهرسازی سعی شده ارتباط نزدیک و مستقل از سوی ادارات کل راه و شهرسازی با اساتید دانشگاهها به عنوان نیروهای متخصص برقرار شود.

رییس مرکز تحقیقات راه وزارت مسکن و شهرسازی ادامه داد: در این مرکز با دیدگاه تحقیقات کاربردی و راهبردی موضوعات مورد نظر وزارتخانه با جدیت بیشتری دنبال می شود و سعی داریم علاوه بر نیروهای متخصص خود، این سازمان در برنامه های تحقیقاتی، ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با دانشجویان و انجمن های صنفی و مهندسی داشته باشد.

شکرچی زاده، شکل دهی حرکت گسترده به سمت ساخت و ساز پایدار را از مهمترین وظایف این مرکز برشمرد و گفت: تحقق این امر مستلزم این است که فعالیت ها فقط در پایتخت متمرکز نشود و استان ها را هم همراه خودمان داشته باشیم.

وی افزود: در همین راستا فعالیت های استانی و منطقه ای آغاز شده و سیاست گذاری ها بر این اساس است که دفاتر منطقه ای را در تمام نقاط کشور فعال کنیم تا این دفاتر اهداف مورد نظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را به استان ها انتقال دهند تا برای اجرای پروژه های استانی بتوانیم از امکانات، نظرات کارشناسی و تحقیقاتی نیروهای منطقه ای کمک بگیریم.

معاون وزیر با تاکید بر همراه کردن اعضای هیات علمی و کارشناسان متخصص آشنا به مسائل حوزه راه و شهرسازی استان ها تحت عنوان دفاتر منطقه ای، گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با پشتوانه علمی دانشگاه ها می تواند وظایف مورد نظر را با شتاب بیشتری پیش ببرد.

وی با بیان اینکه این مرکز باید سازمان های اجتماعی را برای پیشبرد اهداف و به نتیجه رساندن پروژه ها و برنامه ها در تمام استان ها همراه داشته باشد، افزود: در هر استانی شرایط اقلیمی خاصی وجود دارد که بر اجرای پروژه ها تاثیر می گذارد و موفقیت پروژه ها مستلزم شناخت این شرایط از طریق بهره گیری از نظرات متخصصان و نخبگان خود استان ها است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0