مهتاب ملبورن

بسیاری از خانه هایی که در جهان ساخته می شوند، با یک نماد یا سمبل خاص از سوی معمار آن به نمایش درمی‌آیند که همیشه در ذهن مخاطبان باقی بمانند.

خانه لوکس Blurred یکی از این پروژه ها محسوب می شود که با نماد «مهتاب ملبورن» به اجرا درآمده و مورد توجه بسیاری از معماران قرار گرفته است؛ چرا که نورپردازی و رنگ نمای این خانه به گونه ای است که همچون مهتاب در منطقه می درخشد.
معمار استرالیایی این خانه از معماری سنتی و مدرن به صورت تلفیقی استفاده کرده و به همین جهت توانسته جذابیت بی نظیری در نمای خارجی این ساختمان به وجود آورد. همچنین از سیستم هیبریدی و کنترل فشار برای این ساختمان استفاده شده است؛ از این رو عنوان «برترین ساختمان سبز ملبورن» نیز به این پروژه تعلق گرفته است. سقف و دیواره های این خانه همگی از کامپوزیت های پیش ساخته طراحی شده که لایه ای از ورقه خورشیدی و پنل های کنترل انرژی سطح خارجی آن ها را پوشانده اند. نکته جالب توجه اینجاست که این خانه دارای فضاهای نشیمن در مساحت های مختلف با زوایای تابشی متفاوت است که این امکان را برای ساکنان فراهم می آورد تا در هر شرایطی از این فضا استفاده کنند. در واقع می توان گفت در هر یک از فضاهای داخلی خانه، پنجره های قدی با زاویه های مختلف هندسی به کار گرفته شده است؛ به طوری که به صورت طبیعی در طول روز بیشترین میزان نور به فضای داخلی این خانه می تابد. از این رو مصرف انرژی در ساختمان به حداقل خواهد رسید.
کلیه مصالح و تجهیزات ساختمانی از ترکیبات و مواد بازیافتی کاملا طبیعی ساخته شده و از این رو خلاقیتی در طراحی و نوع کاربرد آنها ایجاد شده است که به طراحی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی خانه نیز کمک کرده است. در طراحی قسمت های نشیمن و سالن های میهمان می توان تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را بیشتر از سایر فضاها مشاهده کرد که این امر به دلیل به نمایش درآوردن گسترده تر هنر معمار این خانه اتفاق افتاده است. سرامیک، کاشی و موزائیک های این خانه دارای لایه رنگی دیجیتالی هستند که طرح های متفاوت در هنر کهن استرالیا و برخی از کشورهای اروپایی بر روی آن ترسیم شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0