تغییر ارزش‌گذاری تعرفه فروش تراکم

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش ۲۴ درصدی تعرفه فروش تراکم به طور میانگین در شهر تهران در سال جاری خبر داد.

علیرضا دبیر با تاکید بر اینکه قیمت فروش تراکم در سال ۹۳ در شهر تهران به طور میانگین ۲۴ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این در حالی است که ساختمان‌های پایین‌تر از محور انقلاب ۱۸۰ درصد و ساختمان‌های بالاتر از محور انقلاب ۱۲۰ درصد تراکم پایه رایگان خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ارزش‌گذاری تعرفه تراکم براساس تفکیک تهران به ۴ منطقه انجام و این موضوع با عدالت شهری در تضاد بود، گفت: در سال جاری قیمت‌گذاری تراکم را به تفکیک ۱۶۴ بلوک انجام داده‌ایم تا ارزش تراکم در همه نقاط شهر یکسان نباشد، به طوری که صاحبان املاک در مناطق کم‌برخوردار هزینه کمتری برای افزایش تراکم ساختمانشان تا سقف مجاز تعیین شده بپردازند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه از سال ۸۹ تاکنون ارزش تراکم مازاد پایه مالی در شهر تهران افزایش پیدا نکرده بود، خاطرنشان کرد: ارزش تراکم مازاد پایه مالی به گونه‌ای تغییر کرده است که این قیمت در محل‌های کم برخوردار حداکثر ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0