مجوز بلند مرتبه سازی در بجنورد

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد از احتمال صدور مجوز برای افزایش یک سقف برای احداث ساختمان‌های مسکونی در این شهر خبر داد.

مهدی محمدی با اشاره به موافقت شهرداری و شورای شهر با افزایش یک سقف در ساخت و سازهای این شهر تصریح کرد: البته این مجوز برای ساخت و سازها، فارغ از هسته مرکزی شهر در صورت تایید صادر خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بجنورد، صدور مجوز برای افزایش یک سقف در ساختمان‌ها را باعث رونق بخش مسکن، اشتغالزایی و درآمدزایی برای شهرداری عنوان کرد.

وی در عین حال کاهش ساخت و سازها در بجنورد طی امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل برشمرد و گفت: بخشی از این کاهش‌ها به خاطر اعمال بیمه ساختمانی در سال جدید و همچنین افزایش قیمت مصالح ساختمانی بوده است.

محمدی با اشاره به بالا بودن بیمه ساختمانی افزود: اکنون هزینه‌هایی که بابت این بیمه از شهروندان مطالبه شده حدود هزینه‌هایی است که بابت عوارض ساختمانی که شهرداری از شهروندان برای عمران و آبادانی شهر محاسبه می‌کند، است.

* بجنورد مناسب‌ترین گزینه برای پایلوت مدیریت واحد شهری در کشور

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه از این شهر به عنوان مناسب‌ترین گزینه برای پایلوت مدیریت واحد شهری در کشور یاد کرد. وی اظهار کرد: اکنون آمادگی‌ها برای اجرای مدیریت واحد شهری در بجنورد با همکاری دستگاه‌های مرتبط وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری باعث جلوگیری از موازی کاری در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود، گفت: همچنین اجرای این طرح باعث اتلاف سرمایه ملی خواهد شد.

وی از ارتقای رضایتمندی مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای مدیریت واحد شهری نام برد و افزود: بایستی این طرح از سوی دولت به اجرا گذاشته شود. بجنورد با دارا بودن دو منطقه شهری و همچنین شهرداری مهر ۲۱۱ هزار نفر جمعیت دارد. افزایش سقف در ساخت و سازهای شهری بجنورد از جمله مسائل مهمی بوده که موافقان زیادی و از سویی مخالفانی هم داشته است.

رضا فیروزه‌ای، نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد پیش‌تر از این شهر به عنوان کوتاه‌ترین آسمان در بعد ساخت و سازها یاد کرده بود. وی در این باره اظهار داشت: برای جلوگیری از توسعه شهر باید به سمت بلندمرتبه سازی برویم.

به گفته فیروزه‌ای، این رویکرد علاوه بر اینکه باعث استفاده از منابع و ظرفیت‌ها شده از اتلاف هزینه‌های خدمات رسانی نیز جلوگیری می‌کند. وی با اشاره به اینکه اکنون در بسیاری از شهرها مسئله بلندمرتبه سازی رفع شده است، افزود: لازم است تا تدبیر و مجوزهای لازم از سوی مسئولان امر صادر شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزایش درآمدهای شهرداری، اشتغالزایی، رونق بخش مسکن از پیامدهای مثبت بلندمرتبه سازی در این شهر برشمرد. هم‌اکنون صدور مجوز برای احداث واحدهای مسکونی در بجنورد در قالب چند سقف براساس متراژ معبر انجام می‌گیرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0