همایش ملی معماری در گذر زمان

دومین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان با موضوع جستجوی فضاهای گمشده روز سه شنبه با حضور اساتید و دانشجویان معماری دانشگاه های کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

دبیر علمی این همایش در آیین گشایش آن گفت: نشست های اتاق فکر و شورای سیاستگذاری همایش ملی معماری و شهرسازی از مهرماه سال گذشته برگزار و در نهایت فراخوان چکیده مقالات آن از تاریخ ۲۰ دی ماه سال گذشته آغاز شد.

رحیم هاشم پور افزود: در مرحله اول از فراخوان همایش در مجموع قریب ۵۰۰ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسید که از این بین ۳۲۰ چکیده برای ارسال اصل مقالات توسط هیات داوران پذیرفته شدند. وی اضافه کرد: در نهایت ۲۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این بین ۱۳۵ مقاله با نظر هیات داوران پذیرفته شد.

هاشم پور، ارزش های کیفی فضاها، هویت و پایداری فرهنگی، بازآفرینی فضاهای گمشده، فضاهای عمومی و مکان آفرینی، دفاع غیرعامل در فضاهای زیستی و محیط مصنوع و جلوه های نمادین را محورهای دومین دوره همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان ذکر کرد.

دبیر علمی همایش معماری و شهرسازی افزود: این همایش براساس یک برنامه ریزی کلان و درازمدت در دانشکده معماری و شهرسازی تدوین شده و این دانشکده تصمیم دارد که هر ساله براساس موضوعات مهم روز و مورد توجه حوزه معماری و شهرسازی در ایران برگزار نماید.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز در ادامه این همایش گفت: برگزاری چنین همایشی هم به ایجاد اعتقاد در سیاستمداران کمک می کند و هم نقش موثری در راهنمایی و کسب تجربه برای دانشجویان و علاقه مندان معماری و شهرسازی دارد.

علی فرخزاد بر استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۴۰ مهندس شهرسازی در استان وجود دارند که باید از استعدادها و تجارب آنان به خوبی برای توسعه شهر استفاده شود.

وی ادامه داد: مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان با به روز کردن فعالیت های خود و بهره گیری از توانمندی های موجود، توانسته برای پنج سال متوالی رتبه برتر در اجرای مقررات ملی ساختمان را در کشور به خود اختصاص دهد. اولین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان در اردیبهشت ماه سال گذشته در قزوین برگزار شده بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0