بافت فرسوده با تاریخی تمایز دارد

مدیرگروه شهرسازی دانشگاه لرستان با اشاره به قابلیت های گردشگری بافت تاریخی خرم آباد، بر ضرورت تمایز قائل شدن میان بافت فرسوده و تاریخی این شهر تاکید کرد.

حکمت امیری با اشاره به برگزاری نشست تخصصی شهرسازان دانشگاه لرستان با مدیریت شهری خرم آباد و اداره راه و شهرسازی و میراث فرهنگی اظهار داشت: هدف از برپایی این نشست معرفی پتانسیل های موجود در دانشگاه لرستان، برای همکاری و تعامل با شهرداری و سیستم اجرایی استان بوده است. وی گفت: برای ایجاد طرحهای شهرسازی بایستی از متخصصان این حوزه و ظرفیت دانشجویان شهرسازی استفاده شود.

مدیرگروه شهرسازی دانشگاه لرستان افزود: رفع مشکلات شهرسازی و همچنین احیای بافت های فرسوده بایستی با همفکری متخصصان امر صورت گرفته و برای رفع معضلات شهرسازی با فعالان این زمینه تعامل و همکاری های لازم صورت گیرد.

امیری با عنوان این مطلب که شهرسازی در ایران بیش از ۵۰ سال است که مطرح شده است، گفت: متاسفانه تاکنون کارهای شهرسازی صورت گرفته در خرم آباد توسط متخصصان امر انجام نشده و افراد غیر متخصص در این زمینه مداخله کرده اند و اکنون دیگر وقت آن فرا رسیده است که از وجود متخصصان برای این امر استفاده شود. وی گفت: بایستی برای تهیه طرح های جامع تفصیلی، موضعی و موضوعی به رشته شهرسازی توجه بیشتری شود چرا که طرحی که با رویکرد شهرسازی تهیه شود مشکلاتش کمتر خواهد بود.

امیری تصریح کرد: دانشگاه لرستان از سال ۹۰ اقدام به جذب دانشجو در رشته شهرسازی کرده است و هم اکنون ۷۰ دانشجو در این رشته مشغول به ادامه تحصیل هستند. وی افزود: ما در دانشگاه لرستان به دنبال جذب دانشجو در رشته معماری و احداث دانشکده معماری و شهرسازی در دانشگاه لرستان هستیم.

مدیر گروه شهرسازی دانشگاه لرستان ارتقای کیفیت فضاهای شهری را یکی دیگر از اهداف همایش دانست و اظهار داشت: بحث ارتقاء کیفیت فضاهای شهری منجر به ارتقاء کیفیت زندگی شهری می شود.

امیری از مسئولان شهرداری خرم آباد خواست که از نیروهای جوان فارغ التحصیل دانشگاه ها به عنوان متخصص در این حوزه استفاده کنند و خاطرنشان کرد: بایستی بین بافت های فرسوده و بافت های تاریخی تفاوت قائل شویم و نوع برخورد با این دو مقوله بایستی متفادت باشد.

وی با اشاره به این موضوع که بحث مرمت و احیای بافت فرسوده کار یکپارچه و همه جانبه ای را می طلبد، گفت: بحث بازسازی شهری می تواند در قالب بافت فرسوده صورت گیرد و متاسفانه اقداماتی که تا کنون در این مورد در شهر صورت گرفته است به صورت تک بنا بوده است. وی احیای بافت های تاریخی شهر خرم آباد را یکی از ضروریات شهر دانست و گفت: احیا و مرمت بافت های تاریخی شهر از الزامات این بخش است چرا که وجود بافت های تاریخی آیتم گردشگری مناسبی بوده و در زمینه جذب توریست بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0