الگوبرداری از معماری اسلامی دبی

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در ساخت و سازهای این استان از معماری اسلامی دبی الگوبرداری می شود.

حاجی پور در نشست خبری تبیین دستاوردهای سفر جمعی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز به دبی با بیان این مطلب اظهار داشت: سفر جمعی از اعضای شورا به منظور الگوبرداری از معماری اسلامی دبی در ساخت و سازهای استان بود.

وی افزود: مدیریت ساخت دفع زباله، ایستگاه های اتوبوس سربسته، مترو در فضای باز و سازه های زیر گذر و روگذر از اقدامات مهم شهری در دبی است که باید با الگوبرداری مناسب در تبریز نیز چنین اقداماتی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دبی نمایشگاه معماری اسلامی است، اظهار داشت: معماری دبی نسبت به دیگر کشور های عربی اسلامی تر است.

حاجی پور با اشاره به مزیت های سفر جمعی از اعضای شورا به دبی گفت: شناسایی ویژگی های پیشرفت دبی و عوامل توسعه شهری و شهرسازی و همچنین الگوبرداری از معماری های آنها از دیگر دستاوردهای سفر اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز است. وی ادامه داد: تبریز همواره عنوان شهر اولین ها را با خود یدک کشیده و برای توسعه این شهر چندان عمل و اقدام اجرایی صورت نگرفته است.

حاجی پور خاطرنشان کرد: مترو عظیم دبی در مدت چهار سال توسط بهترین پیمانکار و مشاوران به بهره برداری رسیده اما در شهر اولین ها حدود ۲۰ سال است که بحث مترو مطرح است و هنوز نتیجه ای از این مباحث حاصل نشده است.

وی از شهرداری خواست تا شاخص های پذیرش پیمانکار را در انجام پروژه های شهری افزایش دهد تا به صورت اصولی و تخصصی در زمان کوتاه و با هزینه کم به بهره برداری برسد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0