سمنان، پیشرو در احیای بناهای تاریخی

معاون فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در زمینه‌ی احیاء بناهای تاریخی این استان قدردانی کرد، گفت: استان سمنان در این زمینه، استانی پیش‌رو است.

احسان ایروانی در نشست تبیین ساز و کار جذب سرمایه‌گذاران و مخاطبان محلی اظهار کرد: این استان برای دستیابی به نتایج شایسته در زمینه‌ی همکاری مشترک برای احیای بناهای تاریخی اعلام آمادگی کرده است.  وی با تبیین ساز و کار تشویق و جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی منطقه، خاطرنشان کرد: صندوق احیاء تنها متولی احیاء بناهای تاریخی در سراسر کشور است.
معاون فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با معرفی فاز نخست بناهای قابل واگذاری در استان سمنان گفت: این فاز شامل مجموعه‌ی خانه‌های لطفی، چشمه‌علی دامغان، خانه‌ی محمدیه، خانه‌ی عطاردی، کاروانسرای میاندشت و کاروانسرای ده‌نمک، است. وی ادامه داد: در خصوص «چشمه علی» در معاونت میراث فرهنگی طرح احیاء شایسته و در شأن این مجموعه تهیه شده که ضمیمه اسناد مزایده قرار می‌گیرد.
«عبدالرحمن رستمیان»، نماینده‌ی مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان، توسعه‌ی گردشگری با توجه به الگوهای داخلی و خارجی موفق را مورد تاکید قرار داد. وی یادآور شد: جاذبه‌های گردشگری زیارتی و طبیعی در شهرستان دامغان با توجه به قرار داشتن این شهرستان در مسیر زائران مشهد مقدس قابل توجه است و می‌تواند رشد اقتصادی این شهرستان را تسریع کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0