انتقاد معمار سوئیسی از تبریز

معمار صاحب نام سوئیسی، از ساخت و سازهای بی‌رویه در کنار پارک ائل‌گلی اظهار انتقاد کرد.

توماس مایر با اشاره به خاطرات نخستین سفر خود به شهر تبریز گفت: ۵۰ سال پیش، از طریق مسیر زمینی، از سوئیس به ایران آمدم و حدود سه ماه در راه بودم و از آن زمان به بعد علاقه شدیدی به ایران و معماری ایرانی پیدا کردم.

این معمار صاحب سبک با اشاره به جایگاه شناخته شده معماری ایرانی و اسلامی گفت: از چهار سال گذشته، هرچند ماه به ایران سفر می‌کنم و هم‌اکنون کتابی نیز درباره معماری ایران می‌نویسم که موضوع آن به معماری دوران قبل از صفویه تا معاصر می‌پردازد. توماس مایر با اشاره به ویژگی‌های پارک ائل‌گلی گفت: پارکی نیز مشابه ائل‌گلی، در کشور مراکش وجود دارد که نام آن “آرکی‌دال” است.

وی در خصوص مقایسه دو پارک گفت: حاشیه پارک آرکی‌دال، طبیعت خود را حفظ کرده، این در صورتی است که ساخت‌وسازهای اطراف پارک ائل‌گلی، از لحاظ معماری تاریخی به هیچ وجه متناسب و قابل‌قبول نیست. مایر خاطرنشان کرد: این حجم ساخت و ساز در اطراف تفرجگاه ائل‌گلی، این پارک زیبا و تاریخی را تهدید می‌کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0