همایش معماری و توریسم مشهد

دومین همایش بین المللی معماری و توریسم با حضور افزون بر یک هزار شرکت کننده از داخل و خارج کشور در مشهد برگزار می شود.

دبیر علمی همایش مزبور گفت: دومین همایش معماری و توریسم با حضور جمعی از معماران و صاحب نظران حوزه های شهرسازی و گردشکری روزهای هشتم و نهم خرداد ماه امسال در مشهد برپا خواهد شد.

فرناز فتاحی افزود: شناسایی و شناساندن فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنعت توریسم از طریق معماری معاصر، ایجاد جاذبیت در منظر شهری و معرفی معماری به عنوان نماد جذب گردشگر در سطح ملی و بین المللی از مهم ترین اهداف این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: در این همایش ۱۸ استاد برجسته معماری و شهرسازی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، کانادا، ایران، تایلند، قطر، ترکیه و فنلاند حضور خواهند داشت. وی برپایی سه میزگرد تخصصی با عناوین گردشگری فرهنگی شهری، معماری و گردشگری شهری و همچنین جهانی سازی و صنعتی سازی در گردشگری شهری را از دیگر بخش های این همایش ذکر کرد.

فتاحی گفت: همایش معماری و توریسم به همت موسسه بین المللی مطالعات شهرسازی و معماری ˈرایاˈ و با همکاری سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی و سایر دستگاههای اجرایی این استان برگزار خواهد شد.

قائم مقام موسسه بین المللی مطالعات شهرسازی و معماری رایا نیز گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سلسله همایش های معماری و توریسم در کشور به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

سید هاشم اصلحی افزود: در سالهای آینده این همایش در تهران، اصفهان و سایر شهرهای کشور با هدف ارتقای معماری ایرانی اسلامی و نقش آن در جذب توریسم برگزار خواهد شد. وی پیشگیری از تخریب بخشی از بازار ˈسرشورˈ مشهد که یکی از بناهای تاریخی و قدیمی این شهر می باشد را یکی از دستاوردهای همایش پیشین معماری و توریسم عنوان کرد.

دبیر اجرایی همایش معماری و توریسم نیز گفت: صنعت گردشگری هر سال به طور تقریبی پنج درصد تولید خام داخلی جهان را به خود اختصاص می دهد.

امیر حسین بهروز افزود: صنعت توریسم به طور مستقیم و غیر مستقیم بر سایر بخش های اقتصاد کشور تاثیر می گذارد. وی با بیان اینکه معماری خاطره مثبت در ذهن گردشگر ایجاد می کند، گفت: وجود بناهای تاریخی در مجاورت بناهای مدرن که بیانگر روند معماری و نشانگر سبک زندگی مردم می باشد، تضمینی مطمئن برای تبدیل آن منطقه به قطب گردشگری خواهد بود.

وی افزود: سلسله همایش های بین المللی معماری و توریسم گامی در راستای اهداف سند چشم انداز ملی و آمادگی پایتخت معنوی ایران برای زائران و گردشگران است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0