ایجاد زندگی زیرزمینی در تهران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از برنامه ریزی برای فضاهای زیر سطحی پایتخت خبر داد و گفت: باید حیات شهری به فضاهای زیر سطحی تهران داده شود .

احمد دنیامالی با بیان اینکه در تمام دنیا استفاده از بافت زیرسطحی معمول است گفت: به خصوص در بافت فشرده مراکز شهرها از مکانهای زیر سطحی استفاده های گوناگونی می شود. وی ادامه داد: برای فضاهای زیر سطحی کاربرهای مختلفی مانند درمانی، تجاری، فرهنگی و حمل و نقل تعریف شده است که شورا در حال تدوین طرح جامعی در این رابطه است.

دنیامالی با اشاره به زیرزمینی شدن میدان هفت تیر گفت: موضوع زیر زمینی شدن میادین تهران از قدیم در شهرداری پیگیری می شده حتی ماکت میدان هفت تیر نیز در همین راستا ساخته شده است.  وی با بیان این که میادین محل تجمع عابران پیاده هستند گفت: در طرحهای حمل و نقلی عابران پیاده باید در اولویت اول باشد و تلاش می کنیم این مراکز عاری از هر گونه ماشین شود.

به گفته دنیامالی، کارشناسان شهرسازی، زیبا سازی و مدیران شهری مطالعات عمیقی را درمورد استفاده از فضاهای زیر سطحی انجام داده اند.

رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه می توان احداث پارکینگها را به زیر سطح شهر برد گفت: ما در پایتخت با محدودیت زمین مواجهیم و باید از فضاهای زیر سطحی استفاده کرده و حیات شهری را نیز در زیر پایتخت به جریان بیندازیم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0