اجرای طرح توسعه آرامگاه حافظ

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: طرح توسعه آرامگاه حافظ شامل باغ موزه مشاهیر، موزه منطقه ای و گنجینه امن است که اولویت اول ساخت و تکمیل باغ موزه مشاهیر در نظر گرفته شده است.

مسعود سلطانی فر، دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه مجموعه تاریخی فرهنگی حافظیه در شیراز افزود: در حال حاضر طرح مذکور به طور میانگین کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به هزینه های پیش بینی شده اعتبار مورد نیاز این طرح به ۶۰ میلیارد تومان می رسد. وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های مالی و روند پیشرفت کنونی طرح تا ۱۰ سال دیگر نیز پروژه به بهره برداری نخواهد رسید.

سلطانی فر اضافه کرد: با استفاده از منابع مختلف مالی و در مرحله دوم موزه منطقه ای و گنجینه امن تکمیل خواهد شد و این در حالی که این پروژه باید تا شش سال دیگر به بهره برداری برسد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: ساخت و تکمیل باغ موزه مشاهیر در اولویت اول این طرح است و باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسد. وی با اشاره به جاذبه ها و ظرفیت های طبیعی، تاریخی و مذهبی گردشگری در فارس عنوان کرد: اجرای طرح توسعه آرامگاه حافظ تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری فارس و کشور دارد.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر شیراز تا سه سال آینده به حدود پنج هتل چهار و پنج ستاره نیاز دارد که میراث فرهنگی به سرمایه گذارانی که قصد ساخت هتل در استان ها به ویژه استان فارس و شهر شیراز را داشته باشند تسهیلات ارزان قیمت تا سقف۶۰ درصد می دهد.

سلطانی فر افزود: سرمایه گذارانی که تمایل به ساخت هتل در استان فارس به ویژه در شهر شیراز داشته باشند می توانند از تسهیلات ارزان قیمت بهره مند می شوند به طوری که میراث فرهنگی ۶۰ درصد از منابع مورد نیاز آنها را از محل تسهیلات صندوق ذخیره ارزی تامین می کند.

طرح توسعه آرامگاه حافظ از سال ۸۴ در حد فاصل آرامگاه حافظ تا مقبره هفت تنان به عنوان محور عرفان تعریف شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0