تهیه طرح تفصیلی مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: طرح تفصیلی سال ۹۳ مشهد با رویکرد شهرسازی و معماری اسلامی تهیه می‌شود.

محمدرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: شهر مشهد به هفت حوزه برای تهیه طرح تفصیلی تقسیم شده و از اولویت‌های سال ۹۳ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، تهیه طرح تفصیلی با رویکرد شهرسازی و معماری اسلامی است. وی اضافه کرد: همچنین در احیای بافت‌های فرسوده «آبکوه» و «عامل» نیز روند تهیه طرح تفصیلی دنبال خواهد شد.

حسین‌نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه طرح جامع مشهد نیاز به تصویب در شورای توسعه برنامه‎ریزی استان و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور را دارد، لذا از جمله اولویت‌های این معاونت پیگیری مراحل تصویب طرح جامع است.

وی اضافه کرد: همچنین مناطق سکونتگاهی قرقی و توس به صورت محدوده منفصل به شهر مشهد الحاق شده است که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در سال جاری تهیه طرح جامع برای این دو محدوده را پیگیری خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سالانه حدود یک میلیون مترمربع پروانه مسکونی، تجاری، اداری، اقامتی و … صادر می‌شود، این حوزه درصدد تقویت سیستم یکپارچه شهرسازی، خدمات‌رسانی الکترونیکی و جمعی‌سپاری خدمت به مردم خواهد بود.

حسین‌نژاد همکاری مدیریت راه و شهرسازی با سازمان مهندسی، مقاوم‌سازی و ارتقای ضوابط شهرسازی و معماری اسلامی و منظر شهر اسلامی را از دیگر اهداف معاونت شهرسازی و معماری مشهد دانست. وی با اشاره به اینکه محدوده و حریم شهر مشهد ۵۵ هزار هکتار را دربرگرفته است، افزود: سهم محدوده شهر از این میزان ۳۰ هزار هکتار است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد اظهار کرد: در این راستا درصدد تهیه طرح جامع حریم برای حفظ ظرفیت‌های رشد آتی شهر و کنترل سکونتگاه‌های غیررسمی هستیم.

حسین‌نژاد تاکید کرد: با توجه به اینکه نامگذاری امسال متمرکز بر دو محور اقتصاد و فرهنگ است، صنعت و ساختمان در اشتغال، اقتصاد و ارتقای فرهنگ سکونتگاه‌ها در اجرای پیوست‌های فرهنگی موثر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد، با عزم جهادی به عنوان یکی از بخش‌های اثرگذار با همدلی با سایر معاونت‌ها و در راس آن با شهردار می‌تواند وظیفه خود را نسبت به این تاکید مقام معظم رهبری ایفا کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. مینو :
    ۱۹ آبان ۹۹

    طرح تفصیلی لینک دانلودش کار نمیکه من به روشی هم که گفتین انجام دادم اما بازم هیج فایلی نبود

    • با سلام
      لطفا توضیحات داخل پست را اجرا کنید تا دانلود شود. به جای http از https در اول لینک دانلود استفاده کنید.

0