مسکن «امید» جای «مهر» را می‌گیرد

در حالی وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه مسکن این وزارتخانه روزه سکوت گرفته که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای اجرای «مسکن امید» خبر داده، برنامه‌ای که به نظر می‌رسد جایگزین «طرح مسکن مهر» خواهد بود.

تسنیم: هنوز برنامه دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن کشور مشخص نیست، اما با این حال علی ربیعی در دیدار نوروزی با تشکل‌های کارگری از تهیه طرحی موسوم به «مسکن امید» در دولت خبر داد که برای کارگران بیمه شده فاقد مسکن و بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می‌َشود.

 

وی با بیان این‌که طرح مذکور اجرایی‌تر از طرح مسکن مهر خواهد بود، افزود: این طرح به‌دنبال خانه‌دار کردن کارگران بیمه شده فاقد مسکن و بازنشستگان تامین اجتماعی در یک دوره ۵ ساله خواهد بود.

 

با وجود گذشت حدود هشت ماه از عمر دولت تدبیر و امید، اما برنامه وزارت راه و شهرسازی برای حوزه مسکن کشور همچنان نامشخص است. مسئله که واکنش شماری از نمایندگان مجلس را به‌دنبال داشته است.

 

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که وزیر راه و شهرسازی مجموعه اطلاعاتی را به‌عنوان پیش‌نویس طرح مسکن در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده به تسنیم گفته بود: آخوندی باید به‌طور دقیق و روشن جزئیات این طرح را به اطلاع نمایندگان برساند.

 

علی‌نعمت چهاردولی ، اظهار کرد: مجلس پیگیر وعده‌های وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن  است و برنامه‌های دولت در بخش مذکور یکی از مسائلی بود که نمایندگان به آن توجه دارند.

 

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته در یکی از آخرین جلسات کمیسیون عمران مجلس، آقای آخوندی دعوت شد و به سئوال نمایندگان در خصوص برنامه‌های دولت در بخش مسکن پاسخ داد.

 

وی تصریح کرد: وزیر راه در جلسه مذکور اعلام کرد طرحی را برای ادامه ساخت مسکن دارد که مجموعه اطلاعاتی از آنرا به‌عنوان پیش‌نویس در اختیار نمایندگان مجلس قرار داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که برنامه مذکور پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: به‌طور قطع از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهیم با حضور در مجلس، جزئیات طرح خود برای بخش مسکن را به‌طور دقیق و روشن به اطلاع مجلس و کمیسیون عمران برساند.

 

به گزارش تسنیم، در قالب طرح مسکن مهر بیش از ۲٫۳ میلیون مسکن در سراسر کشور ساخته شده که حدود یک میلیون واحد آن از سال ۸۶ تاکنون به متقاضیان واجد شرایط (قشرهای کم‌درآمد) تحویل شده است. بر اساس برنامه تا پایان سال ۹۴ پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد، یعنی اجرای طرح مهر چیزی حدود ۱۰ سال زمان می‌برد.

 

حال باید دید دولت تدبیر و امید در یک دوره ۵ ساله چه تعداد مسکن را می‌تواند برای کارگران بیمه شده فاقد مسکن و بازنشستگان تامین اجتماعی بسازد. وزیر راه و شهرسازی از طرح مسکن اجتماعی و حمایتی به‌عنوان جایگزین مسکن مهر نام برده است، احتمالا مسکن امید اسم جدید طرح مسکن اجتماعی باشد که عباس آخوندی وزیر وقت مسکن و شهرسازی آنرا در دولت دوم سازندگی اجرا کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0